Zaostrza się konflikt na linii Lidl – Biedronka. Do akcji wkracza komornik
Sprawa ma związek z rozpoczętą w ostatnim czasie kampanii billboardową i paragonową Biedronki. Portugalska sieć reklamowała się hasłem "Od 2002 roku roku Biedronka tańsza niż Lidl". Reklamy nie zawierały jednak informacji o danych, potwierdzających prawdziwość hasła.
Komornik zajmie billboardy Biedronki. "Nieuczciwa konkurencja"
Jak można było się spodziewać, taka akcja nie spodobała się Lidlowi. Na reakcję głównego konkurenta Biedronki nie trzeba było długo czekać. Niemiecki gigant chce oskarżyć portugalską sieć o nieuczciwą konkurencję. Jak podaje serwis Wiadomoscihandlowe.pl, złożył już nawet do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd przychylił się do tego wniosku i udzielił zabezpieczenia.
Jak czytamy w decyzji sądu w tej sprawie, do której dotarł portal Wirtualnemedia.pl, zabezpieczenie ma polegać na nakazaniu "zaniechania popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego 'Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl' oraz na usunięciu 'skutków popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego 'Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl'".
Oznacza to, że plakaty Biedronki zostaną wkrótce zajęte przez komornika. Jednym z pierwszych ma być billboard przy placówce na warszawskich Włochach przy ul. Plastycznej.
Biedronka uderza w Lidla. Kontrowersyjna akcja SMS-owa
Na początku lutego głośno było o zaskakującej kampanii SMS-owej Biedronki, w ramach której informując klientów o aktualnych promocjach sieć wprost uderzyła w Lidla.
Kontrowersyjna akcja marketingowa, bazująca na reklamie porównawczej, odbiła się szerokim echem w sieci. Powstały nawet memy na ten temat, a sprawę chętnie komentowali internauci.