TV Republika pokonała TVN24. Przełomowy wynik
Centralne obchody Narodowego Święta Niepodległości z udziałem m.in. prezydenta Andrzeja Dudy, marszałka Sejmu Szymona Hołowni i marszałek Senatu Małgorzaty Kidawy-Błońskiej odbyły się przed Grobem Nieznanego Żołnierza w Warszawie. 11 listopada miał również miejsce Marsz Niepodległości. Relację z tych wydarzeń pokazywały wszystkie stacje informacyjne w Polsce.
Telewizja Republika liderem oglądalności. Pokonała TVN24
Jak informują Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, wśród kanałów newsowych największy udział w rynku zanotowała tego dnia Telewizja Republika. Jej wynik to 6,54 proc. Stacja Tomasza Sakiewicza zepchnęła na drugie miejsce kanał TVN24, którego udział wyniósł 5,29 proc.
Kolejne stacje informacyjne zanotowały 11 listopada o wiele niższe wyniki. Stacja TVP Info miała 1,76 proc. udziału, Polsat News – 1,63 proc., a Wydarzenia 24 i stacja wPolsce24.pl osiągnęły po 1,03 proc. udziału. Przy czym ostatnia ze stacji nie prowadziła tego dnia relacji na żywo.
TV Republika w czołówce polskich telewizji. Wieczór wyborczy cieszył się ogromną popularnością
Niedawno Telewizja Republika mogła pochwalić się również bardzo dobrym wynikiem oglądalności wieczoru wyborczego w USA.
Jak podawał serwis Press.pl, pasmo "Czas decyzji. Ameryka wybiera" w TVN24 oglądało średnio 230 tys. widzów, co dało stacji udział w grupie ogólnej 4+ na poziomie 6,86 proc. W grupie komercyjnej 16-49 było to 4,80 proc., a w komercyjnej 16-59 – 5,29 proc. Program nadawano od godz. 23.00. Równolegle w TVN 24 BiS program oglądało 26 tys. osób (odpowiednio: 0,77 proc., 1,02 proc. i 0,93 proc.).
W Republice widzowie zobaczyli z kolei program specjalny – "Ameryka wybiera – wieczór wyborczy". Pasmo rozpoczęło się o godz. 22.58. Wieczór wyborczy w tej stacji śledziło aż 200 tys. widzów. W grupie ogólnej 4+ uzyskali 5,87 proc. W grupie komercyjnej 16-49 było to 3,93 proc., a w komercyjnej 16-59 – 4,23 proc.
Podium zamknęło TVP Info. Pokazano tam program zatytułowany "Gra o Amerykę". Ruszył już o godz. 22.15. Format oglądało średnio 106 tys. widzów, przy udziałach 2,45 proc. w grupie ogólnej 4+, 1,80 proc. w komercyjnej 16-49 i 1,66 proc. w komercyjnej 16-59.
Program "Ameryka wybiera" w Polsat News trwał od 22.30. Śledziło go średnio 92 tys. widzów (2,32 proc., 2,11 proc. i 2,33 proc.). Od północy program pokazywał też kanał Wydarzenia 24. Tam oglądało go 41 tys. widzów (1,76 proc., 0,67 proc. i 0,89 proc.).
Stacja wPolsce24 pokazała pasmo "Bitwa o Amerykę – wieczór wyborczy". Program specjalny, który rozpoczął się o godz. 23.00, śledziło średnio 13 tys. oglądających (0,38 proc., 0,18 proc. i 0,22 proc.).
Jak zaznaczało Press.pl, dane dotyczą emisji do godz. 2 w nocy.