Sieć nawiązała współpracę z polską firmą Adrian Fabryka Rajstop. Maseczki składają się z czterech warstw i zostały wykonane z materiału umożliwiającego swobodny przepływ powietrza.
Lidl wydał komunikat, w którym podkreśla, że maseczki nie uczulają i można je wyprać. Cena to 3,99 zł za sztukę.
– Razem z producentem Adrian chcemy zaoferować Polakom wysokiej jakości maski ochronne w niezwykle atrakcyjnej cenie. Kolejną ich zaletą jest fakt, że zostały wyprodukowane w Polsce, a oprócz pełnienia funkcji ochronnej, są po prostu wygodne – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, przedstawicielka Lidl Polska.
Pierwszą siecią sklepów, która wprowadziła do sprzedaży maseczki, była Żabka. Jej oferta to maseczki w opakowaniach po 10 sztuk w cenie 16,17 zł za pakiet. Przedstawiciele firmy podkreślają, że sprzedają maseczki bez zysku.
Od 16 kwietnia w Polsce obowiązuje rozporządzenie o zakrywaniu ust i nosa w przestrzeni publicznej. Można użyć do tego zarówno maseczki, jak i szalika czy apaszki. Nie trzeba tego robić np. będąc w lesie.
Czytaj też:
MZ: 177 nowych przypadków koronawirusa, 9 osób nie żyje