Trzymający sieć
  • Łukasz WarzechaAutor:Łukasz Warzecha

Trzymający sieć

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Adobe Stock
Giganci zarządzający sieciami społecznościowymi otwarcie pokazują, że nie są neutralni. Polski rząd lub UE powinny więc na nich wymusić choćby jasne kryteria moderowania treści.

Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Oto w dużym mieście powstają innowacyjne sklepy z branży obuwniczej, spożywczej i AGD. Mają całkowicie nowy pomysł na biznes i realizują go tak umiejętnie, że klienci walą drzwiami i oknami. Oferta cały czas jest wzbogacana, urozmaicana, powiększana i wkrótce inne sklepy z tych branż nie wytrzymują konkurencji. Plajtują. W końcu rzecz wygląda tak, że już tylko gdzieniegdzie pozostały małe, zapyziałe sklepiki z ograniczonym asortymentem obuwniczym, spożywczym i AGD, nie najwyższej jakości i przestarzałym, a jeśli chce się kupić coś porządnego i trwałego oraz nowoczesnego, to trzeba pójść do potentatów.

Cały artykuł dostępny jest w 48/2020 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także