Komisja Europejska prowadzi ofensywę przeciwko swobodzie przepływu usług. Chce, by kierowcy byli po trzech dniach pracy w innym kraju traktowani jako pracownicy delegowani, tych zaś chce obciążyć dodatkowymi kosztami.
Wejście w życie pakietu drogowego będzie oznaczało ciężkie czasy dla transportowców z Europy Środkowej, w tym oczywiście z Polski. Wystarczy, że polski kierowca ciężarówki będzie pracował na terenie innego kraju Unii Europejskiej co najmniej trzy dni w miesiącu, a już będzie traktowany jak pracownik delegowany i w związku z tym obowiązywać go będą m.in. miejscowe regulacje dotyczące płacy minimalnej oraz ustalenia w ramach układów zbiorowych. Jest to najbardziej radykalne rozwiązanie spośród tych, które były rozważane; przedstawiciele branży transportowej byli skłonni zgodzić się na dziewięć dni w miesiącu.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.