Oszukują nas

Dodano: 
Sala kinowa, zdjęcie ilustracyjne
Sala kinowa, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay
Wiesław Chełminiak | Feministyczny manifest w kostiumie dreszczowca.

W Hollywood nie od dziś panuje moda na dekonstruowanie landrynkowego wizerunku USA czasów powojennej prosperity. Dzięki produkcjom typu „Daleko od nieba” i „Green Book” wiemy już, że była to kraina zarządzana przez męskich szowinistów, terroryzujących Bogu ducha winnych Murzynów, homoseksualistów i kobiety. Nic więc dziwnego, że w filmie Olivii Wilde amerykański sen okazuje się koszmarem. Główna bohaterka, tak jak inne rezydentki wzorcowego osiedla Victory, spełnia się jako kura domowa. Mężowie pracują na skraju pustyni nad tajnym projektem, który „zmieni świat”. Z czasem Alice zaczyna coś podejrzewać. Na przekór propagandzie („tutaj możecie wieść życie, na jakie zasługujecie”, „piękno tkwi w kontroli”) zapuszcza się w rejony zakazane. Pugh, aktorskie odkrycie ostatnich lat, robi, co może, by uwiarygodnić szytą grubymi nićmi fabułę.

Pozostało 80% tekstu

Ten i wiele innych artykułów możecie Państwo przeczytać już teraz.

Zapraszamy do wypróbowania DO RZECZY+ w promocji lub do skorzystania z ofert z prezentami

Otrzymacie Państwo: wydania tygodnika „Do Rzeczy”, miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, dodatkowe artykuły i programy naszych publicystów: Pawła Lisickiego, Rafała A. Ziemkiewicza, Wojciecha Cejrowskiego.

Korzystając z DO RZECZY+ wspieracie Państwo naszą redakcję. Dziękujemy!

Dostęp aktywowany? Zaloguj się

NOWE ARTYKUŁY W „DO RZECZY+”

Całość recenzji opublikowana jest w 48/2022 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także