– W tym roku, po fuzji z Lotosem, przejęliśmy także umowę sponsorską z PZPN. Umowa, zgodnie z cyklem takich umów, wygasa po Mistrzostwach świata, czyli z końcem bieżącego roku. Nie zamierzamy, oczywiście, rezygnować ze sponsorowania polskiej piłki nożnej, ale o szczegółach będziemy informować na bieżąco w komunikatach – powiedział Obajtek w rozmowie z ISBnews.TV.
Prezes dodał, że ekwiwalent marketingowy Grupy Orlen w cały polski sport w tym roku przekroczył 1 mld zł, a w kolejnych latach będzie rósł wraz z budową wartości grupy.
Obajtek: Wspieramy sport także w Czechach, Słowacji i na Węgrzech
– Ponieważ jesteśmy największym koncernem w tej części Europy, sponsorujemy także sport na rynkach, na których jesteśmy obecni. Wraz z rebrandingiem naszych stacji w Czechach, Słowacji, na Węgrzech wspieramy także sport w tych krajach – wskazał także Obajtek.
Jak informował wcześniej koncern, w 2021 r. w wyniku działalności sponsoringowej Grupa Orlen w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł.
Orlen buduje koncern multienergetyczny
Grupa PKN Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego.
W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,5 mld zł w 2021 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.