Czas, gdy polskie firmy i oferowane przez nie produkty traktowane były przez kupujących – czy to w osiedlowych sklepikach, czy w wielkich sieciach – jako produkty drugiego lub nawet trzeciego wyboru, przegrywające z tymi oznaczonymi zachodnimi markami, nieuchronnie przemija. Jak wynika z cyklicznych badań rynku, coraz częściej to oznaczenie wskazujące na polskie korzenie producenta i krajowe pochodzenie produktu staje się czynnikiem mającym istotny wpływ na zakup. Jak wynika z tegorocznego raportu Agencji Badania Rynku i Opinii Open Research – coraz więcej Polaków deklaruje, że „polskość” marki zachęca ich do zakupu danego produktu. W 2017 r. taką deklarację składało 7 na 10 badanych, rok wcześniej takie stanowisko zajmowało 6 na 10 ankietowanych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.