Trend na czas kryzysu. A może nie tylko?
  • Zuzanna Dąbrowska-PieczyńskaAutor:Zuzanna Dąbrowska-Pieczyńska

Trend na czas kryzysu. A może nie tylko?

Dodano: 
Aplikacja TikTok na smartfonie
Aplikacja TikTok na smartfonie Źródło: Pixabay
Trendy prezentowane w sieci przez influencerów zmieniają się szybciej niż kartki w kalendarzu. Jednak w ostatnim czasie pojawił się nowy nurt, w ramach którego jesteśmy przekonywani, że nie potrzebujemy wszystkich reklamowanych gadżetów. Czy deinfluencing to tylko kolejna, chwilowa moda czy nowa filozofia, która zostanie z nami na dłużej?

Dziewczyny, nie idźcie, tylko biegnijcie do…” – i tu pada nazwa sklepu. W ten sposób rozpoczynają się setki nagrań na platformie TikTok lub rolek na Instagramie, w których influencerki informują o kolejnym hicie, np. kosmetycznym, bez którego absolutnie nie można się obejść. W wielu przypadkach jest to po prostu reklama (w Polsce takowa musi być wyraźnie oznaczana, czego pilnuje UOKiK – na szczęście!), choć nie zawsze. Istnieje gros internetowych twórców, których główny content (tworzoną treść) stanowi właśnie testowanie różnych nowinek. Tak czy inaczej efekt jest jeden – użytkownik mediów społecznościowych jest zalewany tzw. polecajkami. W przypadku produktów droższych influencerzy niekoniecznie mówią wprost „Kup to!”. Najczęściej odbiorcy internetowych treści po prostu nasiąkają obrazkami czegoś, co akurat jest na topie. Widząc daną rzecz u kolejnej instagramowej lub tiktokowej gwiazdki, zaczynają odczuwać chęć jej posiadania. Nie dlatego, że to produkt najlepszy w swojej kategorii, ale dlatego, że jego zakup przybliża nas do świata, w którym, aby dobrze żyć, nie trzeba ciężko pracować.

Przykładem są słuchawki Apple AirPods Max, które swego czasu prezentował na zdjęciach co drugi influencer.


Zostań współwłaścicielem Do Rzeczy S.A.
Wolność słowa ma wartość – także giełdową!
Czas na inwestycję mija 31 maja – kup akcje już dziś.
Szczegóły: platforma.dminc.pl


Pozostało 86% tekstu

Ten i wiele innych artykułów możecie Państwo przeczytać już teraz.

Zapraszamy do wypróbowania DO RZECZY+ w promocji lub do skorzystania z ofert specjalnych z prezentami

Otrzymacie Państwo: wydania tygodnika „Do Rzeczy”, miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, dodatkowe artykuły i programy naszych publicystów: Pawła Lisickiego, Rafała A. Ziemkiewicza, Wojciecha Cejrowskiego.

Czytając wspieracie Państwo naszą pracę. Dziękujemy!

Dostęp aktywowany? Zaloguj się

NOWE ARTYKUŁY W „DO RZECZY+”

Cały artykuł dostępny jest w 33/2023 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także