Grzegorz Olszewski kierował Alior Bankiem od jesieni 2021 roku do wiosny 2024 r. Odpowiadał za realizację strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość”, kładącą nacisk na wdrażanie nowoczesnych technologii oraz transformację cyfrową. Pod jego kierownictwem bank znacząco poprawił wyniki finansowe, osiągając rekordowy zysk netto przekraczający 2 miliardy złotych w 2023 roku. Wcześniej Olszewski zasiadał w zarządzie Banku Pekao, pracował z PZU i Banku Millennium.
Strategia rozwoju spółki Orle Pióro zakłada intensywną cyfryzację treści i procesów operacyjnych. Debiut na rynku NewConnect, planowany na 2025 rok, ma zapewnić spółce kapitał niezbędny do realizacji celów rozwojowych. Oferta publiczna ma zostać przeprowadzona w I kwartale br. – Debiut Orlego Pióra na giełdzie będzie historycznym wydarzeniem dla naszej spółki. Jest to strategiczny krok w kierunku dalszego wzrostu, który pozwoli przyśpieszyć realizację planów rozwojowych. Zamierzamy pozyskać dodatkowe środki na kontynuację rozwoju działalności wydawniczej, w szczególności na utrzymanie dynamicznego tempa wzrostu portalu internetowego DoRzeczy.pl, a także na tworzenie programów telewizji internetowej – mówił w maju Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Do Rzeczy” i wiceprezes zarządu Orlego Pióra.
– Cieszę się, że nasz zespół menedżerów poszerzy się o kolejnego świetnego specjalistę, jakim jest Grzegorz Olszewski. Jego kompetencje w zakresie transformacji cyfrowej i zarządzania strategicznego są nieocenione w przygotowaniach do IPO. Grzegorz wesprze zarówno nasz zespół menedżerski, jak i Tomasza Biełanowicza, wieloletniego przewodniczącego rady nadzorczej PMPG oraz doświadczonego bankiera, który dotychczas nadzorował i nadzoruje przygotowania spółki do debiutu na NewConnect – zapowiada Michał Lisiecki, inwestor strategiczny Orlego Pióra.
– Współczesny rynek mediów, podobnie jak sektor bankowy, wymaga dynamicznej adaptacji do zmian technologicznych. Kluczowym elementem naszej strategii będzie cyfryzacja procesów i treści, aby lepiej docierać do nowoczesnego odbiorcy. Inwestycje w technologie zwiększą efektywność i umocnią pozycję spółki jako lidera w dostarczaniu opiniotwórczych treści – podkreśla Grzegorz Olszewski.