Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o ukaraniu Biedronki za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów w grudniu 2018 r., ale sieć opublikowała to postanowienie dopiero teraz.
W uzasadnieniu swojej decyzji UOKiK zarzucił firmie m.in., że nie przestrzegała przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi. Jak czytamy, pracownicy Biedronki informowali klientów, że możliwa jest jedynie naprawa, wymiana wadliwego towaru lub dokonanie zwrotu gotówki za jego zakup, co mogło – zdaniem UOKiK – wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie wszystkich uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi za wady.
Urząd nakazał Jeronimo Martins Polska, właścicielowi Biedronki, przeprowadzenie szkoleń dla konsumentów w formie online, które mają się składać z dwóch części: materiałów edukacyjno-informacyjnych dotyczących polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz interaktywnego quizu składającego się z 10-12 pytań o tematyce związanej z polubownym rozwiązywaniem sporów.
Pytania mają zostać wysłane przez Biedronkę do prezesa UOKiK i muszą uzyskać jego akceptację. Po zakończeniu quizu widoczne mają być prawidłowe odpowiedzi. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończy test i udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, niezależnie od wyniku, otrzyma od Biedronki voucher rabatowy o wartości 10 zł.
Zarówno szkolenia, jak i bony, mają być dostępne dla klientów Biedronki po uprawomocnieniu się decyzji szefa UOKiK.
Czytaj też:
Niezwykłe znalezisko w pizzy z Lidla. Mieszkaniec Lublina zszokowany