Korzystanie z usług finansowych już nigdy nie będzie takie jak przed pandemią. Ci, którzy jeszcze rok temu nie byli do końca przekonani do rozwiązań on-line, wraz z pojawieniem się koronawirusa, ze względów bezpieczeństwa, stanęli przed koniecznością zmiany przyzwyczajeń.
Klienci banków polubili zdalne bankowanie zatem Alior Bank nieustannie pracuje nad usprawnieniem usług i wdrażaniem technologii, które ułatwiają klientom indywidualnym i biznesowym zarządzanie finansami. W ciągu ostatnich miesięcy bank wprowadził wiele zmian zwiększających funkcjonalność bankowości internetowej oraz i mobilnej.
Obecnie bez wychodzenia z domu, można nie tylko otworzyć konto czy założyć lokatę, lecz także np. wziąć pożyczkę na selfie. Możliwe jest to dzięki autorskiemu rozwiązaniu FOTO ID, które pozwala na szybką i sprawną weryfikację klienta za pomocą telefonu komórkowego.
Bank wprowadził również do oferty rozwiązania oparte na otwartej bankowości i usługach wynikających z unijnej dyrektywy PSD2. Dzięki temu klienci za pomocą bankowości internetowej Alior Online i aplikacji mobilnej Alior Mobile mają podgląd swoich rachunków osobistych w innych bankach. Mogą również za pośrednictwem tych systemów zlecać przelewy ze swoich kont w innych polskich bankach.
Technologia wypiera gotówkę
Dzięki rozwojowi technologii już dziś większość nieskomplikowanych usług bankowych ma charakter samoobsługowy i realizowana jest między innymi za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Jednocześnie zauważalnie rośnie liczba placówek bez obsługi gotówkowej. Zgodnie z dostępnymi danymi po III kwartale 2020 r. na polskim rynku istniało już 430 takich oddziałów, czyli prawie 160 więcej niż rok wcześniej.
W czasie epidemii koronawirusa Polacy chętniej korzystają z płatności bezgotówkowych, płacąc już nie tylko kartami, lecz także smartfonami i inteligentnymi zegarkami. Przegląd wpływu pandemii COVID-19 na strukturę transakcji klientów Alior Banku pokazał, że np. w trakcie tegorocznych wakacji liczba osób aktywnie korzystających z kart i BLIKA wzrosła o ponad 6 proc. (rok do roku). W zaistniałej sytuacji epidemiologicznej płatności bezgotówkowe zdecydowanie zwiększają bezpieczeństwo klientów w porównaniu z tradycyjną gotówką, dlatego instytucje finansowe aktywnie promują tę formę rozliczeń.
Polacy podczas pandemii COVID-19 poszukują także rozwiązań, które pomagają im zarządzać finansami – coraz chętniej korzystają więc z kart kredytowych. Jak wynika z danych udostępnionych przez Alior Bank, w ostatnim czasie wzrosła sprzedaż kart kredytowych, jeszcze rok się nie skończył a już jest zauważalny wzrost o 92 proc. w stosunku do roku 2019. Jednocześnie bank rozszerzył możliwość korzystania przez klientów z rat w karcie kredytowej poprzez bankowość internetową i mobilną. Dzięki temu możliwe jest samodzielne rozłożenie zadłużenia na raty po zalogowaniu się do bankowości internetowej i mobilnej.
Więcej niż bank
W ramach realizacji strategii biznesowej Alior Bank konsekwentnie pracuje nad stworzeniem w aplikacji Alior Mobile szeregu usług pozabankowych. Dzięki temu klienci banku już teraz mogą w dowolnym miejscu i czasie zapłacić za bilety komunikacji miejskiej i parkingowe oraz przejazd autostradą. W przyszłości planowane są kolejne wdrożenia, które ułatwią klientom codziennie życie. Chociaż jest coraz mniej powodów, aby odwiedzać oddziały, to jednak nie ma obaw, że placówki bankowe znikną z przestrzeni publicznej. Wciąż bowiem istnieje grupa klientów, która woli załatwiać swoje sprawy w oddziale oraz szuka interakcji z pracownikiem banku.