Pozycjonowanie – zwiększ szansę na sprzedaż
Materiał partnera

Pozycjonowanie – zwiększ szansę na sprzedaż

Dodano: 
Zespół Semcore
Zespół Semcore / Źródło: Semcore
Pozycjonowanie strony internetowej to w obecnych realiach konieczność. Od widoczności strony www zależy Twoja konwersja, czyli tak naprawdę wszystko.

Stron www nieustannie przybywa, branża e-commerce rozrasta się, a konkurencja robi wszystko, aby odebrać Twoich klientów. Pozycjonowanie stron internetowych pomaga zwiększyć widoczność witryny, napędza ruch, a w konsekwencji sprzedaż. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google zapewnia ten cały dobrostan. Oczywiście, jeśli Twoja strona internetowa jest gotowa na zwiększoną liczbę odwiedzin i konwersję. Sprawdź co zrobić, aby utrzymać dotychczasowych użytkowników i znaleźć nowych potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania

Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania warto zacząć od audytu. Powierzając go agencji SEO (ang. search engine optimization) mamy pewność, że analiza strony internetowej będzie kompleksowa. Oznacza to weryfikację słów kluczowych, ocenę dotychczasowego ruchu na stronie, działania off site, jakość linków przychodzących i całej treści na stronie. Dzięki temu znajdziemy wszystkie wady, które skutecznie ograniczają proces pozycjonowania, a przez to widoczności strony w Google. Audyt SEO pomoże w ułożeniu planu i implementacji procesów, które przełożą się na poprawę efektywności dotychczasowych działań. Wówczas znajdziemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania strony.

Optymalizacja strony

Do tego zadania warto podejść przez pryzmat dostępnych narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów SEO. Nie może zabraknąć choćby Google analytics, które pomaga w pozycjonowaniu stron. Modyfikacja algorytmów najpopularniejszej wyszukiwarki ewoluuje w stronę wysokiej jakości treści na stronie. Oznacza to nie tylko analizę tekstu pod kątem fraz kluczowych, choć jest to nadal ważne, ale także wartościowych informacji, które otrzymuje od nas użytkownik. Słowo pisane jest najtańszym sposobem, aby nasza witryna pojawiła się w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie bez znaczenia są także doświadczenia klienta, czyli User Experience (UX).

Doświadczenia klienta, a pozycjonowanie

Przejrzysta i łatwa w nawigacji witryna z wartościowym kontentem, która rozwiąże problem użytkownika, to obiekt pożądania wielu firm. Nie bez znaczenia są tutaj działania SEO, które pomogą zweryfikować efekty pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Doświadczenia klienta również można zaprogramować. Content marketing jest realnym wsparciem w drodze do osiągnięcia tego celu. Oznacza to nie tylko wysokiej jakości treści na naszej stronie, ale także wartościowy link building.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Jeżeli chcesz zwiększyć konwersję na swojej stronie, musisz być rozpoznawalny dla wyszukiwarki Google. Roboty czytające strony www muszą mieć ułatwione zadanie. Oznacza to dostosowanie struktury portalu do ich potrzeb. Oznacza to nie mniej nie więcej jak umiejętność odczytania algorytmu Google. Niemniej śledząc działania tego giganta, przynajmniej ogólnie wiadomo czego się spodziewać. Po drugiej stronie tego samego medalu znajdują się klienci. Ich również trzeba zadowolić, a za to odpowiada content marketing. Ważne są nie tyle same słowa kluczowe, ile też pod wieloma względami atrakcyjna treść. Z kolei pozostałą wiedzę pozwoli uzupełnić audyt.

Pozycjonowanie, a efekty sprzedażowe

Terminem, którym często posługuje się branża e-commerce w kontekście efektywności, jest konwersja. Pozycjonowanie stron www realnie przekłada się na ten wskaźnik. Im jesteśmy bardziej widoczni, tym istnieje większa szansa na odwiedziny naszej strony internetowej. Z kolei, gdy już "złapaliśmy" użytkownika, to trzeba zrobić wszystko, aby ta wizyta spełniła jego oczekiwania. Stosując takie podejście, realnie zwiększamy efektywność sprzedaży. Spróbuj.

Źródło: Semcore
 0
Czytaj także