Oszuści znaleźli nowy sposób. Ostrzeżenie Poczty Polskiej

Oszuści znaleźli nowy sposób. Ostrzeżenie Poczty Polskiej

Dodano: 
Placówka Poczty Polskiej
Placówka Poczty PolskiejŹródło:PAP / Wojciech Pacewicz
Poczta Polska ostrzega o możliwych próbach oszustw internetowych, związanych z obsługą celną przesyłek ze sklepów spoza UE.

"Poczta Polska otrzymuje zgłoszenia, że w Internecie pojawił się nowy sposób oszustwa, wykorzystujący niewiedzę użytkowników, dotyczącą wdrożenia przez Unię Europejską tzw. pakietu VAT dla e-commerce" – napisano w komunikacie spółki.

Dodano, że internetowi oszuści postanowili wykorzystać fakt zmiany sposobu postępowania z przesyłkami, rozsyłając fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku. Tego typu oszustwo może być dystrybuowane także przez wiadomości SMS, zawierające link do zainfekowanej strony.

Można stracić pieniądze z konta

"Po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem. W przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki wykryliśmy, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych. Kategorycznie wyjaśniamy, że Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe" – podkreślono.

Spółka apeluje, by wszelkie wiadomości tego typu zgłaszać na adres: [email protected]. "Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez «przekaż dalej», gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy" – czytamy w oświadczeniu.

UE walczy z nierówną konkurencją

Na mocy nowych, unijnych przepisów obowiązujących od 1 lipca br., Poczta Polska przejęła obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych w Azji. Nowe regulacje pozwalają ograniczyć skalę nierównej konkurencji, jaką dla europejskich producentów stanowią obecnie operatorzy handlu elektronicznego spoza krajów UE, którzy dostarczają towary na rynki krajów członkowskich Unii, w znacznej mierze bez opłacenia cła i podatku VAT.

Czytaj też:
Dostawa z AliExpress w 15 dni. Poczta Polska podpisała umowę z Chińczykami

Źródło: Poczta Polska
Czytaj także