Wiceminister: Pandemia bardzo negatywnie odbiła się na turystyce

Wiceminister: Pandemia bardzo negatywnie odbiła się na turystyce

Dodano: 
Andrzej Gut-Mostowy (PiS)
Andrzej Gut-Mostowy (PiS) Źródło: PAP / Grzegorz Momot
Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister rozwoju, pracy i technologii powiedział, że pandemia bardzo negatywnie odbiła się na turystyce.

Wiceminister rozwoju, pracy i technologii wziął udział w Kielcach w spotkaniu, które było poświęcone możliwości współpracy pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną a Związkiem Gmin Gór Świętokrzyskich.

Gut-Mostowy zaznaczył, że pandemia bardzo negatywnie odbiła się na turystyce, a duży wpływ na funkcjonowanie turystyki w najbliższych miesiącach będzie miała liczba wykonywanych szczepień w całym kraju.

"Nie ma dla mnie nic ważniejszego"

– Jako ministerstwo odpowiedzialne za gospodarkę i turystykę staramy się cały czas dawać takie argumenty, by minimalizować te negatywne skutki dla branży turystycznej. Nie ma dla niej nic ważniejszego niż to, by zachorowalność i rozwój pandemii w najbliższych miesiącach przebiegał jak najsłabiej. Korelacja pomiędzy stopniem zaszczepionych, a stopniem rozwoju pandemii jest niezaprzeczalna – podkreślił wiceminister. Dodał, że w Krajowym Planie Odbudowy zarezerwowano około 300 mln euro na restrukturyzację i dywersyfikację firm z branży turystycznej.

– Te przedsiębiorstwa, które będą chciały poszerzyć swoją działalność, lub zmienić jej profil będą mogły pozyskać dofinansowanie na ten cel. Ewentualne obostrzenia, jakie mogą pojawić się w przyszłości, będą miały zapewne charakter lokalny – podkreślił wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

"Góry Świętokrzyskie"

Wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik powiedziała podczas spotkania, że samorząd województwa chce wypromować markę turystyczną pod nazwą "Góry Świętokrzyskie". – Chcemy złożyć wniosek w tej sprawie, aby Związek Gmin Gór Świętokrzyskich, a także Regionalna Organizacja Turystyczna i wszystkie gminy, które mają do zaoferowania ciekawe atrakcje, zacieśniły ze sobą współpracę celem rozwoju branży turystycznej w regionie – podkreśliła Janik.

Gut-Mostowy poinformował, że w okresie po pandemii krajowy ruch turystyczny stanowi 60-70 procent wszystkich wyjazdów Polaków. Zaznaczył, że to duża szansa dla regionów, w tym województwa świętokrzyskiego.

– Powstanie marki "Góry Świętokrzyskie" może stać się motorem napędowym dla rozwoju ruchu turystycznego w całym województwie. To bardzo dobry pomysł. To także doskonała okazja do tego, aby przyciągnąć turystów do całego regionu, także do uzdrowisk czy licznych zabytków regionu. Ten pomysł będzie miał duże wsparcie w Polskiej Organizacji Turystycznej, jak również w ministerstwie rozwoju, pracy i technologii – zapewnił pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.

Czytaj też:
Zachorowali na COVID-19 po szczepieniu. Jak dużo jest takich osób w Polsce?
Czytaj też:
Nowy punkt szczepień w Warszawie. Stanie w znanym miejscu
Czytaj też:
Na trzech dawkach się nie skończy? Szwedzki profesor: Będzie potrzebnych pięć zastrzyków


Źródło: PAP
Czytaj także