Duma z polskich produktów
  • Łukasz ZboralskiAutor:Łukasz Zboralski

Duma z polskich produktów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zakupy
Zakupy Źródło: Shutterstock
Firmy chcą chwalić się swoimi całkowicie polskimi produktami. Wiele z nich zgłosiło się do konkursu „100% Polski Produkt”. Te, które jeszcze nie zdążyły tego zrobić, mają czas tylko do 15 października.

Polskie produkty już od dawna są wartościowe dla rodzimych konsumentów. I nie tylko dla nich. Nasze firmy świetnie radzą sobie za granicą i w wielu dziedzinach jesteśmy już postrzegani jako liderzy rynków. Prym wiedziemy nawet w dziedzinach wymagających innowacyjnych technologii. Przykłady?

(...)

Trzeba też jednak pamiętać, że naszą gospodarkę napędzają setki tysięcy mniejszych firm i przedsiębiorstw. To one oferują miejsca pracy na lokalnych rynkach, korzystają z usług lokalnych dostawców. No i to przedsiębiorcy płacą podatki oraz składki ZUS od pensji pracowników, a z tych pieniędzy rząd i parlamentarzyści mogą tworzyć budżety dla całego kraju. W wielkim skrócie – jeśli kupujemy produkty polskich przedsiębiorstw, to nie tylko wypłacamy pensje zatrudnionym tam Polakom, lecz także przyczyniamy się do wpłat pieniędzy np. na system opieki zdrowotnej, z którego korzystamy, lub przyszłe emerytury.

(...)

Odpowiedź na te pytania konsumenci znajdą dzięki plebiscytowi „Do Rzeczy” organizowanemu wspólnie z firmą doradczą PwC. Nagrodzone w nim firmy będą mogły zwycięskie produkty oznaczać logotypem „100% Polski Produkt”. Takie oznaczenie dla konsumentów będzie precyzyjną informacją o tym, że kupując dany towar, wspierają polską gospodarkę. Przy ocenie produktów zgłoszonych do konkursu uwzględniane będą bowiem zarówno lokalizacja produkcji, jak i pochodzenie materiałów oraz surowców, dynamika sprzedaży i rozwoju firmy, marka produktu, a także strategia promocji i sprzedaży produktu oraz długość jego życia.

Cały artykuł dostępny jest w 40/2016 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także