W sieci pojawiły się informacje, jakoby Ministerstwo Cyfryzacji pracowało nad rozwiązaniami, które skutkowałyby ograniczeniem dostępu do mediów społecznościowych dla użytkowników w Polsce. Konkretnie miało chodzić o zablokowanie możliwości korzystania z serwisu społecznościowego TikTok oraz platformy sprzedażowej AliExpress. Oba serwisy są prowadzone przez przedsiębiorstwa z Chin.
Ministerstwo Cyfryzacji zdementowało te doniesienia. W swoim wpisie na Twitterze poinformowało internautów, że nie prowadzi obecnie takich prac legislacyjnych. Zdaniem urzędników powielanie takich wiadomości to przykład dezinformacji.
"Uwaga! W sieci możecie dziś znaleźć informację, że rzekomo pracujemy nad przepisami, które miałyby ograniczyć w Polsce działanie niektórych mediów społecznościowych i serwisów sprzedażowych - nie wierzcie w to! To typowy fake news. Nie prowadzimy takich prac. #Dezinformacja – napisali przedstawiciele resortu cyfryzacji.
AliExpress to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych na świecie, oferująca głownie produkty chińskich producentów w bardzo atrakcyjnych cenach. Z kolei TikTok to popularne wśród młodych ludzi medium społecznościowe, na którym użytkownicy zamieszczają krótkie filmiki własnego autorstwa. TikTok był wielokrotnie podejrzewany o nielegalne zbieranie danych o użytkowniku. Wielu ekspertów od bezpieczeństwa w sieci nie zaleca instalowania tej aplikacji na swoich telefonach.
Czytaj też:
Tak PiS chce wygrać kolejne wybory. Ma trzy pomysły