Galę "100% Polski Produkt" w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich otworzyli wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Jarosław Gowin oraz wydawca "Do Rzeczy", prezes PMPG Polskie Media, Michał Lisiecki.
Podczas gali wręczono również trzy równorzędne nagrody "100% Polskie Produkt". Otrzymali je: firma Granna za grę planszową Superfarmer, Zakład Automatyki Przemysłowej BP za obrabiarkę elektroerozyjną – wykrawarkę drutową oraz TOP2 Fabryka Chusteczek za chusteczki kosmetyczne w kartonikach.
– Pierwszy raz spotkaliśmy się tutaj na uroczystości wręczenie nagród laureatom konkursu "100% Polski Produkt". Skoro mowa o konkursie, to oczywiście trzeba też mówić o konkurencji. W tym przypadku jednak, żeby była jasność, chodzi nie tylko o produkt najbardziej polski, ale o najlepszy produkt polski. Dawno już, na szczęście, minęły czasy, kiedy utożsamiano polskość z bylejakością, słabym wykonaniem, krótko mówiąc z produktami tanimi i wadliwymi. Jest wręcz przeciwnie. […] Polskość staje się z każdym rokiem wyraźniej powodem do chwały, pozytywnym znakiem rozpoznawczym. Właśnie promocji takiego podejścia ma służyć obecny konkurs i przyznawane w nim nagrody. Chcemy, żeby mówienie o jakimś produkcie to, że jest on polski, znaczyło automatycznie, że jest dobry. Ba, że jest on lepszy niż porównywalne towary innych producentów – mówił podczas gali redaktor naczelny "Do Rzeczy" Paweł Lisicki. Dodawał, że trzeba wytworzyć modę na polskie produkty. – Ale taka moda tylko wtedy będzie prawdziwa, kiedy produkty polski będą wybierane nie tylko z powodów sentymentalnych, ale dlatego, że będą przez klientów najlepiej oceniane – podkreślał.
Konkurs "100% Polski Produkt" jest skierowany do firm prywatnych, spółdzielni oraz przedsiębiorstw z udziałem Skarbu Państwa opartych na polskim kapitale, które konsekwentnie budują swoją pozycję rynkową, stawiając na rodzime produkty i produkcję. Nagrody trafiają do przedsiębiorstw, które tworzą produkty w oparciu o polskie materiały i surowce, polską siłę wytwórczą oraz polskich podwykonawców i dostawców. Stanowią wyraz uznania dla firm i producentów, którzy w swojej działalności kierują się nie tylko kryterium zysku, ale biorą pod uwagę otoczenie makroekonomiczne i czynnik społeczny. Plebiscyt "Do Rzeczy" ma również pomóc konsumentom, którzy stawiają na patriotyzm gospodarczy.
W kapitule oceniającej zgłoszenia zasiedli przedstawiciele redakcji "Do Rzeczy", firmy PwC oraz m.in. Andrzej Sadowski, Krzysztof Domarecki, Wojciech Florek, Marcin Chludziński, Henryk Siódmok, Maciej Radziwiłł.
Plebiscyt "100% Polski Produkt" jest organizowany przez tygodnik "Do Rzeczy" – najbardziej opiniotwórczy tygodnik w Polsce, czytany co tydzień przez pół miliona dorosłych Polaków, a tworzony przez grono najlepszych polskich publicystów i dziennikarzy związanych z myślą konserwatywną. Partnerem merytorycznym konkursu jest firma doradcza PwC, która dostarcza swoim klientom najwyższą jakość usług w zakresie audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego.
Mecenasami głównymi projektu są PKN Orlen i PGE Polska Grupa Energetyczna. Patronat honorowy nad projektem sprawują Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Partnerami są Asseco, Atlas, Alior Bank, Fakro, Fundacja Książąt Lubomirskich, Łazienki Królewskie, PESA, Paged i Polski Holding Nieruchomości.
Więcej informacji o plebiscycie na: http://polski-produkt.dorzeczy.pl.
Wydawcą tygodnika "Do Rzeczy" jest Orle Pióro, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.