"W najbliższym czasie rząd zajmie się projektem ustawy, która ma zapewnić dodatkowe dochody Narodowemu Funduszowi Zdrowia oraz zapewnić finansowanie Funduszowi Wsparcia Kultury i Twórczości w Obszarze Mediów. Chodzi więc o obszary związane z walką z pandemią COVID oraz z jej skutkami w sferze społecznej" – czytamy na wPolityce.pl.
Z ustaleń dziennikarzy tego serwisu wynika, że obowiązkiem zapłaty składki solidarnościowej objęci mają być wszyscy nadawcy i wydawcy, nie wyłączając wielkich koncernów technologicznych, a więc telewizje, radia, prasa, kina i operatorzy reklamy zewnętrznej. "Nowy obowiązek obejmie także przedsiębiorców świadczących usługi reklamy internetowej na terytorium, w tym cyfrowych gigantów (Google, Facebook, Allegro)" – wskazuje portal. Z uiszczenia opłaty mają być zwolnione najmniejsze media tradycyjne.
Podstawą do obliczenia składki ma być przychód z reklamy.
Istnieje szansa, że Sejm zajmie się projektem już w marcu i wejdzie w życie w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Czytaj też:
Takiego wyniku dawno nie było. Niedzielski przekazał najnowsze dane o zakażeniach