MEiN podaje że chodzi o 97,1 proc. szkół podstawowych w 15 województwach. W 71 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 333 w trybie mieszanym. Statystyka obejmuje 15 województw, wyłączając woj. warmińsko-mazurskie, w którym od 1 marca nauka prowadzona jest tylko zdalnie.
Jak jest w przedszkolach?
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowały 14 974 przedszkola, czyli 97,9 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 84 przedszkola, a 242 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z wtorku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
"Sytuacja jest monitorowana"
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionie od 1 marca w woj. warmińsko-mazurskim uczniowie z tych klas uczą się z powrotem zdalnie. W pozostałych 15 województwach najmłodsi uczniowie nadal uczą się w szkołach, choć od przyszłego poniedziałku, 15 marca, dołączą do nich uczniowie z woj. pomorskiego, również ze względu na dynamiczny wzrost zakażeń w tym regionie.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.