Nowe zakażenia dotyczą osób z województw: śląskiego (8362), mazowieckiego (7858), wielkopolskiego (5154), dolnośląskiego (4537), łódzkiego (3902), małopolskiego (3821), pomorskiego (3722), kujawsko-pomorskiego (3123), lubelskiego (2735), zachodniopomorskiego (2060), podkarpackiego (1913), warmińsko-mazurskiego (1897), opolskiego (1522), podlaskiego (1274), świętokrzyskiego (1206), lubuskiego (1142).
249 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną.
Z powodu COVID-19 zmarło 69 osób, z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 238 osób.
Łącznie ponad pięć milinów zakażeń
W sumie od początku epidemii odnotowano dotychczas 5 035 796 potwierdzonych przypadków zakażeń w kraju. 106 060 osób zmarło w związku z zachorowaniem na COVID-19.
W szpitalach przebywa 30 tys. 821 pacjentów z COVID-19, w tym 16 tys. 811 chorych podłączonych do respiratorów – podało Ministerstwo Zdrowia. Na kwarantannie przebywają 602 tys. 336 osoby. Do tej pory wyzdrowiało 4 mln 99 tys. 13 osób.
Dotychczas najwięcej nowych przypadków zakażenia SARS-COV-2 w całej pandemii wykryto w czwartek 27 stycznia. Resort poinformował wtedy o 57 659 chorych z COVID-19. Najwięcej zgonów potwierdzono 8 kwietnia 2021 r. Zanotowano wtedy 954 przypadki śmiertelne.
"Wybierz mądrze, zaszczep się". KPRM rusza z nową odsłoną kampanii ws. szczepień
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów rozpoczyna w lutym nową odsłonę kampanii "Wybierz mądrze, zaszczep się". Tym razem będzie ona skoncentrowana na szczepieniach dzieci i kobiet w ciąży oraz skuteczności dawki przypominającej. W komunikacie przekazanym we wtorek PAP przez Centrum Informacyjne Rządu poinformowano o kolejnej odsłonie kampanii Narodowego Programu Szczepień.
Podkreślono, że "szczepienie przeciw koronawirusowi to najskuteczniejsza broń w walce z ciężkim przebiegiem choroby oraz śmiercią". Zaznaczono, że pozwala ono "uniknąć zachorowania na COVID-19 lub łagodnie przejść przez zakażenie". "Ryzyko zgonu z powodu COVID-19, wśród osób niezaszczepionych w stosunku do zaszczepionych, jest blisko 60 razy większe" – czytamy w komunikacie.
Wyjaśniano, że kampania "Wybierz mądrze, zaszczep się" to m.in. spoty emitowane w radiu, telewizji i Internecie. Szeroka kampania w sferze outdoor łączy się z działaniami informacyjnymi w prasie i portalach internetowych.
Czytaj też:
Grzesiowski: Niestety nie będziemy mieli świętego spokojuCzytaj też:
Nowy raport MZ ws. koronawirusa. Blisko rekordu zakażeń