Pro-life, okna i Bóg
  • Zuzanna DąbrowskaAutor:Zuzanna Dąbrowska

Pro-life, okna i Bóg

Dodano: 9
Baner prorodzinny na ul. Chmielnej w Warszawie
Baner prorodzinny na ul. Chmielnej w Warszawie Źródło: PAP / Albert Zawada
Od wielu miesięcy na ulicach polskich miast pojawiają się billboardy promujące wartości konserwatywne. Plakaty budzą oburzenie środowisk lewicowo-liberalnych. Za akcją stoi producent okien.

Jesienią 2020 r., po wyroku Trybunału Konstytucyjnego zakazującym tzw. aborcji eugenicznej, można było zauważyć w Polsce pierwsze billboardy z przesłaniem pro-life. Ukazywały one wizerunek nienarodzonego dziecka z prostym hasłem „życie” w kilku językach, a także stópki 11-tygodniowego malucha znajdującego się w łonie matki. Kolejne plakaty niosły przesłanie podkreślające wartość stabilnego związku w rozwoju dziecka: „Kochajcie się mamo i tato”. Akcję finansowała fundacja Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, nazywana w skrócie fundacją Kornice. „To inicjatywa charytatywna, bazująca na trzech filarach: Edukacja – Wiara – Zdrowie. Jej celem jest wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka” – taki opis można znaleźć na stronie internetowej fundacji. Organizacja zapewnia pomoc z zakresu zdrowia oraz jego profilaktyki, psychologii i coachingu, a także doradztwo pracownika socjalnego. Odpowiada za Wspólnotę Trudnych Małżeństw Sychar, wspiera działalność hospicjów perinatalnych oraz organizuje warsztaty m.in. z okazji Dnia Matki oraz Dnia Ojca.

Prezes Kłosek

Prezesem fundacji jest znajdujący się na 12. miejscu listy najbogatszych Polaków (ranking „Forbesa” 2022) Mateusz Kłosek, właściciel firmy Eko-Okna. W 2019 r. przedsiębiorstwo stało się europejskim liderem w produkcji okien z obrotami na poziomie 400 mln euro, wyprzedzając największego konkurenta, czyli francuską markę K-line. Jak podał „Forbes” na początku tego roku, majątek Mateusza Kłoska wzrósł o 457,9 proc. i wyceniany jest obecnie na 3,8 mld zł. W zestawieniu najbogatszych Polaków założyciel fundacji Kornice wyprzedził m.in. Rafała Brzoskę, twórcę niezwykle popularnej sieci paczkomatów InPost. To właśnie firma Eko-Okna finansuje działalność fundacji Kornice.

Cały artykuł dostępny jest w 40/2022 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

 9
Czytaj także