Serce w biznesie
  • Jacek PrzybylskiAutor:Jacek Przybylski

Serce w biznesie

Dodano: 
Polski biznes pływał w Gdyni na rzecz hospicjum „Bursztynowa Przystań”
Polski biznes pływał w Gdyni na rzecz hospicjum „Bursztynowa Przystań” 
Społeczna odpowiedzialność biznesu z roku na rok jest ważniejsza dla coraz większej liczby firm w Polsce. Przeciętny Kowalski wciąż mało wie o tego typu działaniach.

Aż 70 proc. konsumentów nie spotkało się nigdy z terminem CSR – wynika z opublikowanego w czerwcu barometru Francusko--Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), przeprowadzonego już drugi raz wśród należących do Izby firm francuskich i polskich. Nie widać więc wielkiej poprawy, ponieważ rok wcześniej CSR również był pojęciem nieznanym ponad 70 proc. Polaków.

O społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility – CSR) nadal mówi się stosunkowo rzadko nie tylko w mediach, lecz także nawet podczas studiów menedżerskich. Coraz więcej wiedzą na ten temat szefowie nie tylko dużych korporacji, lecz także małych rodzinnych firm, a na rynku przybywa szkoleń i książek z tego zakresu. Pozwalają one na zmianę stereotypu mówiącego o tym, że społeczna odpowiedzialność biznesu to tylko działania sponsorskie czy znany od wieków mecenat sprawowany przez bogatych biznesmenów nad zdolnymi uczniami lub artystami. Czym więc jest ten zagadkowy CSR? Jest to taka strategia zarządzania przedsiębiorstwem, zgodnie z którą firmy prowadzą działalność w taki sposób, aby przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju, wspierać społeczności lokalne, a także projekty, które służą m.in. ochronie środowiska, poprawie jakości życia czy też rozwojowi pracowniczego wolontariatu (zatrudnieni w korporacjach pomagają np. domom dziecka i hospicjom).

Całość dostępna jest w 31/2017 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także