W piątek 21 czerwca, podczas przyspieszonego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zdecydowano w sprawie dwóch miejsc na ósmym multipleksie. Decyzją Rady, przyznano je Telewizji Republika Tomasza Sakiewicza oraz telewizji wPolsce24, związanej z braćmi Karnowskimi. Nie przeszły z kolei wnioski węgierskiej firmy TV2 Média, która chciała uruchomić rozrywkowo-lifestylowy kanał PTV, a także należącej do Grupy MWE Networks spółki Polskie Media P.S.A., która zaproponowała kanał Polska24 do walki z fake newsami i dezinformacją.
Dwie koncesje Telewizji Republika
Wirtualne Media przypominają, że TV Republika posiada obecnie dwie koncesje – satelitarną na kanał uniwersalny, a od niedawna także naziemną o charakterze informacyjno-publicystycznym. Na obu kanałach widzowie mogą zobaczyć dokładnie te same treści. Jak podkreśla KRRiT, taka sytuacja jest zgodna z prawem i nie narusza warunków koncesji.
"Uprzejmie informuję, że TV Republika uzyskała dwie koncesje do nadawania: jedna za pośrednictwem satelity pod nazwą TV Republika, druga naziemna pod nazwą Republika. Informuję również, że zapewne realizuje teraz emisje próbne, do których ma prawo" – czytamy w odpowiedzi z KRRiT.
TV Republika zmieni logo?
W obu koncesjach pojawia się jednak zapis, że "program będzie oznaczany na ekranie przez jego nazwę zapisaną w koncesji". Tymczasem od jesieni 2017 roku stacja nadaje pod nowym logotypem, na którym widzimy tylko literę "R". Zgodnie z wyżej wspomnianym zapisem powinno to być odpowiednio "TV Republika" dla telewizji satelitarnej i "Republika" w przypadku przekazu naziemnego.
Wirtualne Media zwróciły się więc z zapytaniem do KRRiT, czy kanał Tomasza Sakiewicza będzie musiał zmienić logotyp.
"Z informacji jakie uzyskałam z Departamentu Regulacji wynika, że program nadawany za pośrednictwem satelity powinien być pod nazwą TV Republika, a program nadawany naziemnie pod nazwą Republika. Takie są wymogi określone w koncesji" – wyjaśnia przedstawicielka Rady.
Czytaj też:
TV Republika w telewizji naziemnej. Opublikowano koncesjęCzytaj też:
Nowa śniadaniówka hitem w TV Republika. Mocny wynik