Hejterzy nie wygrywają

Hejterzy nie wygrywają

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Z Pawłem Szefernakerem, działaczem PiS, szefem kampanii internetowej w sztabie Andrzeja Dudy rozmawia Marcin Makowski.

Marcin Makowski: Ile kosztuje hejter? Słyszałem, że 5 zł od tweeta.

Paweł Szefernaker: Szczerze mówiąc, nie wiem. Nigdy nie korzystałem.

Płacić za kampanię w internecie PiS już jednak musiał. Niektórzy dziennikarze pisali wprost, że wasz budżet na te cele sięga milionów złotych...

Oczywiście miliony to abstrakcyjna kwota, nigdy nie obracaliśmy takimi pieniędzmi w kampanii internetowej. Niektórym osobom być może trudno zrozumieć, że w sieci po cichu zaszła pewna rewolucja. Dziś żyjemy w epoce marketingu treści, i to ciekawa treść, a nie klasyczna reklama, przyciąga sympatyków lub po prostu wyborców. Potrzebna jest oczywiście grupa osób, która kontent przynajmniej na początku umie kreować. I to właśnie pomysły były najwięcej warte w naszej kampanii. Jeśli ktoś sądzi, że kupowaniem hejterów wygra wybory, to znaczy, że nie rozumie dzisiejszego Internetu.

Dlaczego?

Ponieważ to przynosi zasięg, ale niewiele więcej. Podobnie działa reklama, ale jej skutki są doraźne i krótkoterminowe. O wiele lepiej inwestować w dobre materiały, które same się bronią i które ludzie chcą podawać dalej. (…)

Cały wywiad dostępny jest w 30/2015 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Rozmawiał: Marcin Makowski
Czytaj także