Stara gra w nowej odsłonie i w nowej skali
  • Piotr SemkaAutor:Piotr Semka

Stara gra w nowej odsłonie i w nowej skali

Dodano: 
Reporter Telewizji Republika, zdjęcie ilustracyjne
Reporter Telewizji Republika, zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Leszek Szymański
Ostatnia kampania medialna na rzecz wycofania się firm z reklam na antenie największej opozycyjnej telewizji w Polsce warta jest szczegółowej analizy. Pokazuje ona, jak przy pomocy mediów i przy użyciu grupy celebrytów – z wyraźnym poparciem rządzącej partii – można próbować podciąć biznesowe podstawy istnienia niewygodnego medium

TV Republika ma gigantyczny problem. Kolejne firmy zrywają współpracę. Amica, producent sprzętu AGD, nie będzie się już dłużej reklamować wTVRepublika; podobną decyzję podjął wielki producent suplementów diety Oleofarm" – tak wtriumfalnym tonie donosi portal Wyborcza.biz. I dalej: "Wygląda na to, że Tomasz Sakiewicz będzie musiał się pożegnać z milionami złotych, które wcześniej na masową skalę płynęły do jego stacji".

Ostatnia kampania medialna na rzecz wycofania się firm z reklam na antenie największej opozycyjnej telewizji w Polsce warta jest szczegółowej analizy. Pokazuje ona, jak przy pomocy mediów i przy użyciu grupy celebrytów – z wyraźnym poparciem rządzącej partii – można próbować podciąć biznesowe podstawy istnienia niewygodnego medium i dążyć do unifikacji przekazu medialnego. Odstraszanie reklamodawców to dla telewizji komercyjnej jak podcięcie nóg, jak odcinanie rośliny w doniczce od życiodajnej wody.

Artykuł został opublikowany w 7/2025 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także