TV Republika ma gigantyczny problem. Kolejne firmy zrywają współpracę. Amica, producent sprzętu AGD, nie będzie się już dłużej reklamować wTVRepublika; podobną decyzję podjął wielki producent suplementów diety Oleofarm" – tak wtriumfalnym tonie donosi portal Wyborcza.biz. I dalej: "Wygląda na to, że Tomasz Sakiewicz będzie musiał się pożegnać z milionami złotych, które wcześniej na masową skalę płynęły do jego stacji".
Ostatnia kampania medialna na rzecz wycofania się firm z reklam na antenie największej opozycyjnej telewizji w Polsce warta jest szczegółowej analizy. Pokazuje ona, jak przy pomocy mediów i przy użyciu grupy celebrytów – z wyraźnym poparciem rządzącej partii – można próbować podciąć biznesowe podstawy istnienia niewygodnego medium i dążyć do unifikacji przekazu medialnego. Odstraszanie reklamodawców to dla telewizji komercyjnej jak podcięcie nóg, jak odcinanie rośliny w doniczce od życiodajnej wody.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.