"Jeszcze nie jest to raj, ale kocham ten kraj” – takimi słowami zaczyna się krótka piosenka ze spotu promującego akcję Platformy „Kocham Polskę”. W obrazkach widzimy tylko ładne miejsca i ładnych, młodych, roześmianych ludzi. Słowa, że „jeszcze nie jest to raj”, sugerują, iż PO trochę zrozumiała nastrój Polaków – czyli rosnące oczekiwania i niezadowolenie z obecnego stanu rzeczy. Pod każdym względem, także materialnym. Ogólne przesłanie spotu i kampanii wskazuje jednak na to, że Platforma jest ciągle zakładnikiem przekonania Bronisława Komorowskiego, iż żyjemy w złotym wieku. Jak powiadają ludzie bezpośrednio stykający się z eksprezydentem, on naprawdę i głęboko w to wierzył. To problem. Gdyby na swojej pierwszej konwencji użył zdania o złotym wieku tylko jako kampanijnego frazesu, to byłoby pół biedy, bo z takich akwizytorskich fraz łatwo się wycofać. Trudno jednak wyrzec się czegoś, co jest najgłębszym przekonaniem. (…)
fot. Jacek Szydłowski/Forum