Przekazywane przez sponsorów środki mają wspierać długookresowy rozwój klubów Ekstraklasy, ponieważ według trójstronnych uzgodnień będą przekazywane na działania ukierunkowane na kształcenie dzieci i młodzieży.
To m.in. efekt piłkarskiego Okrągłego Stołu, który odbył się z inicjatywy szefa rządu pod koniec maja. Premier Mateusz Morawiecki zapowiadał wówczas, że zaangażowanie w Ekstraklasę będzie analizowane przez spółki Skarbu Państwa w kontekście możliwości wspierania przez nich piłki nożnej przy zapewnieniu obustronnych korzyści. – Głęboko wierzę, że budując polską piłkę nożną od podstaw, od boisk tak, żeby każdy młody chłopak rzeczywiście miał niedaleko siebie trenera, musi być blisko trener, musi być blisko boisko, żeby rzeczywiście rosły te nasze polskie talenty – mówił dziś Morawiecki.
Nowy partner Ekstraklasy – PKO Bank Polski – w sezonie 2018/2019 zyska status partnera głównego. W ramach podpisanej umowy logotyp tego największego polskiego banku będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów. Bank zamierza zaangażować się w długofalową współpracę z Ekstraklasą.
– Zaczynamy dzisiaj kolejną rundę, kolejny ważny krok robimy w kierunku profesjonalizacji polskiej piłki klubowej, której emanacją jest ekstraklasa. Jestem szczęśliwy, że mamy narodowych czempionów i polskie firmy, które zdecydowały się ekstraklasę w najbliższych latach istotnymi kwotami wspierać – powiedział Mateusz Morawiecki.
twitterCzytaj też:
Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO BP