W niedzielę 1 czerwca odbywa się głosowanie w drugiej turze wyborów prezydenckich. Rywalizują ze sobą kandydat KO, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i popierany przez PiS, prezes IPN Karol Nawrocki.
W pierwszej turze przeprowadzonej 18 maja Trzaskowski uzyskał 31,38 proc. głosów, natomiast Nawrocki 29,54 proc. Frekwencja w pierwszym głosowaniu wyniosła 67,31 proc.
Wybory prezydenckie, druga tura. PKW podała frekwencję na godzinę 17:00
Jak podała Państwowa Komisja Wyborcza, w niedzielę w drugiej turze do godziny 17:00 wydano 15 534 938 kart do głosowania, co oznacza, że frekwencja wyniosła 54,91 proc.
Szef PKW Sylwester Marciniak powiedział na konferencji prasowej, że na godzinę 17:00 najwyższa frekwencja jest w woj. mazowieckim – 58,51 proc., najniższa w woj. opolskim – 48,05 proc.
Wcześniej przewodniczący PKW przekazał, że frekwencja do godziny 12:00 wyniosła 24,83 proc.
Frekwencja w pierwszej turze do godziny 17:00 wyniosła 50,69 proc. Z kolei w drugiej turze w wyborach z 2020 r. do godziny 17:00 frekwencja osiągnęła 52,10 proc.
W niedzielę lokale wyborcze zostały otwarte o godzinie 7:00 i będą czynne do godziny 21:00. Do zakończenia głosowania trwa cisza wyborcza. Za jej złamanie grożą surowe kary – górna granica to aż 1 milion złotych.
Wieczór wyborczy "Do Rzeczy"
Pierwsze, sondażowe wyniki exit poll powinny być znane o godzinie 21:00. 15 minut wcześniej, o 20:45 rozpocznie się wieczór wyborczy "Do Rzeczy", podczas którego nasi publicyści i goście będą komentować przebieg głosowania. Wieczór wyborczy poprowadzą Karol Gac i Piotr Szlachtowicz.
O godzinie 22:00 planowana jest kolejna konferencja prasowa członków Państwowej Komisji Wyborczej. Szef PKW wyraził nadzieję, że oficjalne wyniki drugiej tury wyborów prezydenckich uda się ogłosić w poniedziałek rano lub wczesnym popołudniem.
Czytaj też:
Wygra Trzaskowski czy Nawrocki? Obaj kandydaci już zagłosowali
Polecamy Państwu „DO RZECZY+”
Na naszych stałych Czytelników czekają: wydania tygodnika, miesięcznika, dodatkowe artykuły i nasze programy.
Zapraszamy do wypróbowania w promocji.
