Kosmetyczny gigant usuwa z produktów określenie "wybielający"

Kosmetyczny gigant usuwa z produktów określenie "wybielający"

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay
Francuska firma kosmetyczna L'Oreal poinformowała w sobotę, że w nazwach i na opakowaniach jej produktów nie znajdziemy określenia "wybielający".

"Grupa L'Oreal postanowiła usunąć słowa: biały, wybielający, rozjaśniający ze wszystkich produktów do wieczornej pielęgnacji skóry" –poinformowała firma w oświadczeniu.

Nie jest to pierwsze przedsiębiorstwo kosmetyczne, które podjęło takie kroki. W czwartek indyjskie i bengalskie oddziały firmy Unilever podjęły decyzję o zmianie nazwy lokalnie sprzedawanego kremu do rozjaśniania skóry "Fair&Lovely" ("Jasny&Uroczy"). Unilever zapowiada, że ​​przestanie używać słowa "jasny", ponieważ marka "zobowiązała się do celebrowania wszystkich odcieni skóry".

Kilka firm – w tym L'Oreal – stało się ostatnio obiektem krytyki w kontekście ich produktów rozjaśniających skórę. Ma to związek z działaniem ruchu Black Lives Matter, który uaktywnił się po zabójstwie przez amerykańską policję afroamerykanina George'a Floyda.

Wcześniej angielsko-holenderska firma Johnson&Johnson zapowiedziała, że przestanie sprzedawać niektóre produkty marek Neutrogena i Clean&Clear, reklamowane w Azji i na Bliskim Wschodzie jako "reduktory ciemnych plam".

Czytaj też:
Cenzura w serwisie YouTube. Usunięto film o ideologii LGBT+
Czytaj też:
Przy ołtarzu już bez maseczki. Nowe zasady

Źródło: CNN, AFP
Czytaj także