"Wspólniczka Putina". Niemiecka prasa ostro o aferze wokół Nord Stream II

"Wspólniczka Putina". Niemiecka prasa ostro o aferze wokół Nord Stream II

Dodano: 101
fot. zdjęcie ilustracyjne
fot. zdjęcie ilustracyjne / Źródło: PAP / CLEMENS BILAN
"Welt am Sonntag" w bardzo ostrym tonie pisze o próbach dalszej realizacji Nord Stream II.

"Szefowa rządu Meklemburgii-Pomorza Przedniego Manuela Schwesig chce za pomocą będącej fejkiem fundacji ekologicznej doprowadzić do dokończenia budowy kontrowersyjnego gazociągu Nord Stream 2. W ten sposób staje się wspólniczką rosyjskich wpływów" – pisze Clemens Wergin w komentarzu opublikowanym w niedzielę na łamach "Welt am Sonntag".

"Istnieją fake newsy, a teraz mamy także fake-fundację na rzecz ochrony klimatu i środowiska. Założył ją kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze Przednie za pieniądze pochodzące niemal całkowicie z Rosji. Jak twierdzi premier tego landu Manuela Schwesig, która w ekspresowym tempie przeforsowała w parlamencie ten projekt, fundacja ma służyć zasługującemu na opiekę środowisku" – wskazuje Wergin.

Dziennikarz podkreśla, że w całym projekcie chodzi w rzeczywistości tylko i wyłącznie o uratowanie Nord Stream 2. A przecież gazociąg jest z ekonomicznego punktu widzenia niepotrzebny, szkodliwy dla środowiska i finansowo nieopłacalny – cytuje autor opinię Niemieckiego Instytutu Badań.

Jak czytamy w "Welt am Sonntag", Manuela Schleswig stworzyła jego zdaniem "piramidę kłamstw" w stylu Donalda Trumpa.

"Manuela Schwesig stała się wspólniczką takich wpływów i właśnie to jest prawdziwym skandalem związanym z tą wrogą wobec klimatu »fundacją ekologiczną«" – konkluduje Clemens Wergin.

Czytaj też:
Senator PiS o apelu niemieckich dziennikarzy: Niech pilnują swojego rynku
Czytaj też:
Wielka Brytania: Policja ma bardziej zdecydowanie egzekwować restrykcje epidemiczne

Źródło: Deutsche Welle / "Welt am Sonntag"
 101
Czytaj także