"Wiadomości" najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym maja

"Wiadomości" najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym maja

Dodano: 
Danuta Holecka, dziennikarka prowadząca "Wiadomości"
Danuta Holecka, dziennikarka prowadząca "Wiadomości"Źródło:TVP
"Wiadomości" były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w maju. Gromadziły średnio 2,13 mln widzów.
"Wiadomości" nadawane równocześnie w TVP1, TVP Info i TVP Polonia w maju 2023 roku oglądało średnio 2,13 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 20,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,80 proc. widzów, czyli 84 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 20,15 proc. – tak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które opisuje portal Wirtualne Media.

Na drugim miejscu uplasowały się "Fakty" stacji TVN. Jak czytamy, "ich widownia w TVN i TVN24 BiS w ciągu roku zmalała o 4,06 proc., czyli o 90 tys. oglądających. W maju 2023 roku wyniosła 2,12 mln osób (1,84 mln w TVN i 278 tys. w TVN24 BiS). SHR% dziennika w zeszłym miesiącu wyniósł 21,21 proc. (21,60 proc. w maju 2022 roku).

Trzeci miejsce należy do "Teleexpressu". Oglądalność tego programu w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu – o 12,13 proc., czyli o 236 tys. widzów. "W maju 2023 roku wyniosła 1,71 mln osób (1,19 mln w TVP1 i 518 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,43 proc. (rok wcześniej było to 24,89 proc.)" – podają Wirtualne Media.

Co wybierają widzowie? "W tyle wizji" przegania "Szkło kontaktowe"

"Szkło kontaktowe" jest emitowane w stacji TVN24 od roku 2005. Z kolei "W tyle wizji", program TVP Info, pojawił się na antenie znacznie później – w 2016 r. Oba programy mają formułę satyryczną. Prowadzący komentują wpadki polityków, a na ekranie pojawiają się wiadomości od widzów. Widzowie mogą także dzwonić i zabierać głos na antenie.

Jak wynika z danych Nielsen Media, na które powołuje się serwis branżowy Press, w ostatnich miesiącach oglądalność obu programów zaczęła spadać. Jeszcze w styczniu br. "Szkło kontaktowe" miało przewagę nad "W tyle wizji". Program TVN24 śledziło wówczas średnio 636 tys. widzów, a TVP Info – 600 tys. To jednak zaczęło się zmieniać.

W lutym widownia "Szkła kontaktowego" wynosiła już średnio 603 tys., w marcu 563 tys., a w kwietniu jeszcze mniej – 542 tys. Z kolei konkurencyjny program w TVP Info w lutym i marcu zyskał widzów (odpowiednio 610 tys. i 614 tys.). W kwietniu też odnotował spadek – do 563 tys., choć nadal miał przewagę nad TVN24.

Jednocześnie z danych tych wynika, że "Szkło kontaktowe" ma większy udział w grupie komercyjnej, czyli widzów w wieku 16-59 lat. W kwietniu było to 2,27 proc., a "W tyle wizji" w analogicznym okresie miał udział 1,62 proc.

Czytaj też:
Lis: Nie planuję być politykiem

Źródło: Wirtualne Media / Press
Czytaj także