Nielsen mówi "nie" Telewizji Polskiej. Firma zrezygnowała z ważnego przetargu

Nielsen mówi "nie" Telewizji Polskiej. Firma zrezygnowała z ważnego przetargu

Dodano: 
Wóz satelitarny Telewizji Polskiej, zdjęcie ilustracyjne
Wóz satelitarny Telewizji Polskiej, zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Darek Delmanowicz
Nielsen, który jest jedynym dostawcą badań oglądalności telewizji w Polsce, nie weźmie udziału w przetargu na dostarczanie badań telemetrycznych dla TVP.

W ogłoszonym w lutym przetargu Telewizja Polska szukała firmy, która będzie badała jej oglądalność przez 12 miesięcy. Obecny kontrakt TVP z Nielsenem wygasa w kwietniu. Firma nie złożyła oferty w nowym przetargu telewizji. Termin minął w czwartek.

"Na udział w postępowaniu nie pozwalają nam zasady i warunki zawarte w dokumentacji przetargowej" – cytuje komunikat Nielsena portal Wirtualne Media.

Firma ma też szereg zastrzeżeń co do przetargu. Chodzi o "ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi".

Wirtualne Media przypominają, że TVP wielokrotnie kwestionowała rzetelność badań prowadzonych przez Nielsena. Jednak jak podkreśla portal, jeśli firma nie dogada się z telewizją, to stacja przy Woronicza może stracić dostęp do danych telemetrycznych.

– Jeżeli Telewizja Polska nie przystąpi do dalszych negocjacji to straci możliwość wyceny własnego czasu reklamowego, a to spowoduje nagły odpływ budżetów reklamowych – komentują cytowani przez WM przedstawiciele domów mediowych.

Obowiązujący dziś kontrakt TVP z Nielsenem opiewa na kwotę prawie 37 mln złotych.

Źródło: WirtualneMedia.pl
Czytaj także