Bestseller Zemmoura uwerturą kampanii prezydenckiej?

Bestseller Zemmoura uwerturą kampanii prezydenckiej?

Dodano: 
Éric Zemmour
Éric Zemmour Źródło:PAP/EPA / OLIVIER HOSLET
Wojciech Golonka || W porę, nie w porę | Najnowsza książka Érica Zemmoura, zanim jeszcze trafiła do sprzedaży, zdążyła stać się we Francji bestsellerem. Nie zadeklarowawszy oficjalnie startu w wyborach, francuski publicysta objeżdża Francję i skutecznie narzuca tematy kampanii prezydenckiej.

Trzeba przyznać, że to paradoks, kiedy książka, której fizycznie jeszcze nie ma, staje się bestsellerem… Książka „Francja nie powiedziała swego ostatniego słowa” (La France n’a pas dit son dernier mot) osiągnęła bowiem na francuskim Amazonie w przedsprzedaży wynik aż 20 tys. sprzedanych egzemplarzy. Jeszcze w czerwcu Albin Michel, dotychczasowy wydawca Zemmoura, zrobił książce głośną reklamę, zrywając umowę wydania pozycji, bo zarabianie na „reakcjonistach” jest znośne, dopóki reakcja nie rozważa wejścia w politykę, aczkolwiek właściciela wydawnictwa są ponoć wściekli na decyzję zarządu. I mieliby za co – być może i nawet dwa miliony euro zysku pójdą w całości do kieszeni Zemmoura, który ostatecznie wydał dzieło w ramach własnej oficyny.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także