Być albo nie być dla mieszkańców miast

Być albo nie być dla mieszkańców miast

Dodano: 
Znak Strefy Czystego Transportu
Znak Strefy Czystego Transportu Źródło:PAP / Łukasz Gągulski
Strefy czystego transportu to być albo nie być dla mieszkańców miast! – pisze w liście do naszej redakcji, w odpowiedzi na wywiad „Bękarty ekorewolucji” („DRz” nr 4/2024), dr inż. Tadeusz Kopta.

Poniżej treść listu, a na kolejnych stronach odpowiedź Łukasza Warzechy.

W „Do Rzeczy” nr 4/2024 ukazał się wywiad ze Sławomirem Skibą, liderem ruchu Nie Oddamy Miasta, przeciwnikiem stref czystego transportu. I dobrze, że przeciwnicy zabierają głos, przedstawiając swoje poglądy, ale należało udzielić głosu także zwolennikom stref czystego transportu (SCT). Nie jestem lewakiem, lecz konserwatystą identyfikującym się z wartościami, które przyświecają redakcji konserwatywnego czasopisma, ale jako specjalista zajmujący się od 40 lat zagrożeniami motoryzacyjnymi nie mogę milczeć, gdy czytam wywiad z przeciwnikiem strefy czystego transportu. Zagrożenia motoryzacyjne to tysiące związków chemicznych emitowanych przez samochodowe spaliny. To także problem ponadnormatywnego hałasu i wibracji, gigantycznej

Artykuł został opublikowany w 12/2024 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także