Lepsze, bo polskie
  • Wojciech WybranowskiAutor:Wojciech Wybranowski

Lepsze, bo polskie

Dodano: 
Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex
Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex Źródło: Beata Czarnecka/Sportografia.pl
Patriotyzm konsumencki wśród Polaków rośnie. Eksperci zauważają jednak, że wciąż nie uporaliśmy się z blokadami dla przedsiębiorców.

Czas, gdy polskie firmy i oferowane przez nie produkty traktowane były przez kupujących – czy to w osiedlowych sklepikach, czy w wielkich sieciach – jako produkty drugiego lub nawet trzeciego wyboru, przegrywające z tymi oznaczonymi zachodnimi markami, nieuchronnie przemija. Jak wynika z cyklicznych badań rynku, coraz częściej to oznaczenie wskazujące na polskie korzenie producenta i krajowe pochodzenie produktu staje się czynnikiem mającym istotny wpływ na zakup. Jak wynika z tegorocznego raportu Agencji Badania Rynku i Opinii Open Research – coraz więcej Polaków deklaruje, że „polskość” marki zachęca ich do zakupu danego produktu. W 2017 r. taką deklarację składało 7 na 10 badanych, rok wcześniej takie stanowisko zajmowało 6 na 10 ankietowanych.

Cały artykuł dostępny jest w 34/2017 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także