Do zachęcania do kupowania prezentów pod choinkę przed jednym z najważniejszych katolickich świąt, zdaniem specjalistów od marketingu Empiku, najlepiej pasuje Adam „Nergal” Darski – lider zespołu Behemoth. To muzyk budujący wizerunek satanisty, który w 2007 r. podczas koncertu podarł Biblię. Nergal, który publicznie pochwalił się też, że „pokazał Bogu środkowy palec”, zainspirował speców od marketingu Empiku do wykorzystania jego wizerunku w bożonarodzeniowej kampanii. Nie zniechęciło ich też to, że człowiek, którego artystyczny pseudonim można wyjaśnić jako „bóg ciemności i zarazy”, przyznał w programie Kuby Wojewódzkiego, iż nie cierpi tego okresu, irytuje go bożonarodzeniowa otoczka, a żeby nie uczestniczyć w wigilijnej wieczerzy, wyjeżdża do ciepłych krajów. (...)
Nergal w roli Świętego Mikołaja
Dodano: / Zmieniono:
Przebrawszy satanistę w ornat, Empik robi bożonarodzeniową szopkę – tak można streścić powód, dla którego już kilkadziesiąt tysięcy osób bojkotuje sieć sklepów tej firmy.