Drogi do zatracenia
  • Tomasz Zbigniew ZapertAutor:Tomasz Zbigniew Zapert

Drogi do zatracenia

Dodano: 
Teatr Współczesny: Thornton Wilder „Cud, że jeszcze żyjemy”
Teatr Współczesny: Thornton Wilder „Cud, że jeszcze żyjemy” 
Mokotowska 13. Od trzech ćwiartek wieku to istotny adres na teatralnej mapie Polski. Szereg wystawianych tam przedstawień weszło do kanonu Melpomeny.

Dajmy na to „Czekając na Godota” Samuela Becketa w reżyserii Jerzego Kreczmara, „Kariera Artura Ui” Bertolta Brechta i „Tango” Sławomira Mrożka (reż. Erwina Axera), czy też „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa – inscenizacja Maciej Englerta, na której byłem kilkukrotnie, choć rekord w tej mierze dzierży niewątpliwie red. Anna Sarzyńska.

Nowe szefostwo placówki (dyrektor, Wojciech Malajkat i Marcin Hycnar – zastępca do spraw artystycznych) na dzień dobry, a raczej dobry wieczór, zaoferowało sztukę Thorntona Wildera „Cud, że jeszcze żyjemy”.

Napisaną ponad osiem dekad temu, uhonorowaną Pulitzerem, jej prapremierę przygotował – w Nowym Jorku – sam Elia Kazan. Treść jest silnie profetyczna. Autor przewidział powszechną globalizację, zmiany klimatyczne, migracje ludności, wpływ popkultury…

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także