– Żartobliwie mogę stwierdzić, że Patryk Jaki poszedł za moją radą. Jakiś czas temu pisząc o kampanii wyborczej sugerowałem, że do tego kandydata pasuje utwór hiphopowy. Minęło kilka tygodni i kandydata Zjednoczonej Prawicy promuje właśnie utwór tego gatunku muzycznego – mówi portalowi DoRzeczy.pl dr Piotr Łuczuk, medioznawca, ekspert ds. wizerunku z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Jak zaznacza, dzięki Jakiemu wraca zwyczaj piosenki promującej kandydatów. – Wykorzystanie w kampanii utworów muzycznych jest powszechne na całym świecie. W Polsce mieliśmy piosenkę disco polo promującą Aleksandra Kwaśniewskiego zderzoną z utworem Jana Pietrzaka „Taki Kraj” w 1995 roku – przypomina ekspert.
Jak dodaje, kampania Jakiego jest bardzo dynamiczna i dużo bardziej spektakularna od kampanii konkurentów. – Platforma Obywatelska zrobiła wielką konwencję na której przedstawiła jako sukces pozyskanie Barbary Nowackiej.
A niedługo potem do sztabu Jakiego dołączył Piotr Guział, człowiek znany jako organizator referendum w sprawie odwołania HGW, także związany z lewicą. Moim zdaniem ten ruch da więcej plusów Jakiemu niż pozyskanie Nowackiej Platformie – tłumaczy nasz rozmówca.
Piotr Łuczuk odniósł się też do ostatniego spotu Platformy Obywatelskiej, w którym PO straszy PiS i wyprowadzaniem z Unii Europejskiej, do którego rzekomo chcą doprowadzić Patryk Jaki i prezydent Andrzej Duda.
– To nie jest zły pomysł. Ale znając taktykę PiS, myślę, że w ciągu kilku dni doczekamy się mocnej odpowiedzi. Partia rządząca ma na tym polu sukcesy, jak choćby odpowiedź na kampanię billboardową, w której najpierw PO przedstawiła billboardy mówiące „PiS wziął miliony a wszystko drożeje”, a w odpowiedzi PiS dał hasło „PiS zabrał miliony złodziejom i dał dzieciom”. Ciekawe jaka będzie odpowiedź na obecną kampanię PO – mówi Piotr Łuczuk.
Czytaj też:
Schetyna: Żarty się skończyły
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.