Duda Nasze Polskie rewolucjonizuje opakowania w branży wędliniarskiej

Duda Nasze Polskie rewolucjonizuje opakowania w branży wędliniarskiej

Dodano: 2
Duda Nasze Polskie rewolucjonizuje opakowania w branży wędliniarskiej
Duda Nasze Polskie rewolucjonizuje opakowania w branży wędliniarskiej
Marka Duda wprowadziła na rynek innowacyjne i bezpieczne opakowania zawierające folię z jonami srebra o działaniu bakteriobójczym, a także antywirusowym. Nowe opakowania to m.in. odpowiedź na oczekiwania konsumentów w czasach pandemii.

Naszym celem jest dostarczanie nie tylko najwyższej jakości produktów, ale również wdrażanie innowacji zwiększających bezpieczeństwo żywności. Jako pierwszy polski producent wędlin i jako jeden z pierwszych w Europie, wprowadziliśmy na rynek opakowania z folią z powłoką antybakteryjną. Zawarte w niej jony srebra w 99,9% skutecznie zabezpieczają przed bakteriami i wirusami –mówi Marietta Stefaniak, Członek Zarządu w Zakładach Mięsnych Silesia S.A.

Podkreśla, że nowe rozwiązanie jest również odpowiedzią na oczekiwania i zmiany preferencji konsumentów. – Pandemia Covid-19 spowodowała, że konsumenci w większym stopniu niż dawniej dbają o kwestie bezpieczeństwa żywności – dodaje.Jak wynika z ubiegłorocznego badania KPMG „Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?”, aż 40% konsumentów zwraca uwagę na swoje bezpieczeństwo i zdrowie.

Jony srebra na powłoce folii są bezpieczne dla człowieka, a jednocześnie uniemożliwiają namnażanie się niebezpiecznych związków poprzez uszkadzanie ich struktur białkowych oraz kodu genetycznego.

Podczas użytkowania, także w warunkach wilgoci, jony srebra uwalniane są z warstwy folii, by następnie wejść w kontakt z bakteriami, blokując ich metabolizm. W efekcie bakterie giną. Sama powłoka aktywuje się wyłącznie podczas bezpośredniego dotknięcia opakowania, co daje gwarancję najwyższej skuteczności – wyjaśnia dr Marek Pawlak, Dyrektor Sprzedaży w Grupie Schur Flexibles, która jest producentem folii.

Zakłady Mięsne Silesia S.A. są jednym z liderów branży mięsnej w Polsce. Firma posiada 30 lat doświadczenia i należy w 100% do polskiego kapitału. W swoim portfolio ma takie marki, jak Cedrob z Kurnej Półki, Duda Nasze Polskie i dania gotowe „Czas na…”.

W innowacyjnych opakowaniach dostępne są plastrowane kiełbasy żywiecka oraz myśliwska marki Duda Nasze Polskie.

Źródło: materiały prasowe
 2
Czytaj także