We wtorek Amazon uruchomił działalność w Polsce serwisu Amazon.pl. Wśród metod płatności znalazły się m.in. usługa Przelewy24 oraz BLIK, a wśród sposobów dostawy – DHL i Paczkomaty. Dla większości zamówień wysyłanych na terenie Polski o wartości powyżej 100 zł firma zapewnia bezpłatną wysyłkę.
Nowy wymiar zakupów?
"Standardowa dostawa staje się bezpłatna w przypadku zamówień o wartości ponad 100 zł realizowanych przez Amazon, jednak Amazon nie kontroluje kosztów wysyłki sprzedawcy. Koszty te w przypadku przedmiotów sprzedawanych i wysyłanych przez sprzedawców Marketplace obowiązują nawet wtedy, gdy wartość koszyka przekroczy próg 100 zł określony przez Amazon" – napisano.
Pod koniec stycznia br. Amazon poinformował, że rozpoczął prace nad uruchomieniem w Polsce serwisu Amazon.pl.
Jak wówczas podano, serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od 27 stycznia przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na stronie sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu.
18 tys. miejsc pracy
Amazon działa w Polsce od 2014 roku i zatrudnia ponad 18 000 osób w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 etatów.
Czytaj też:
Amazon, Apple i Google uderzają w prawicowy serwis Parler