Wsparcie dla obywateli Ukrainy. Inicjatywa przedstawicieli polskiego biznesu

Wsparcie dla obywateli Ukrainy. Inicjatywa przedstawicieli polskiego biznesu

Dodano: 
Solidarność z Ukrainą. Zdj. ilustracyjne
Solidarność z Ukrainą. Zdj. ilustracyjne Źródło:PAP / Łukasz Gągulski
Coraz więcej podmiotów dołącza do inicjatywy przedstawicieli polskiego biznesu dotyczącej wsparcia dla obywateli Ukrainy.

Od początku rosyjskiej inwazji na ukraińskie terytorium do Polski przybyło 2,481 mln osób – podała Straż Graniczna. W przeważającej większości uciekinierami są kobiety i dzieci. W ciągu dwóch tygodni w bazie PESEL zarejestrowało się ponad 600 tys. uchodźców ze wschodu. Niektórzy znajdują już prace.

Polski rząd powołał do koordynacji prac pełnomocnika. Został nim wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker.

Wsparcie biznesu dla Ukrainy

Od momentu rozpoczęcia działań wojennych na Ukrainie w pomoc włączyły się największe polskie organizacje biznesowe. W związku ze wsparciem dla Ukraińców, specjalną inicjatywę podjęli: Corporate Connections, Pracodawcy RP, BNI Polska, Polska Rada Biznesu, Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Business Centre Club oraz Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza. Akcję patronatem medialnym objęli: "Puls Biznesu", "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", PMPG Polskie Media, wprost.pl oraz tygodnik "Do Rzeczy".

Oprócz zbiórek finansowych, firmy członkowskie zrzeszone w organizacjach biznesowych przekazują cały czas pomoc rzeczową, której wartość wyniosła już ponad 215 mln złotych. Na bieżąco realizowane są najbardziej pilne zakupy, takie jak żywność, podstawowe środki czystości, bielizna, leki czy wyposażenie miejsc noclegowych w łóżka, kołdry, koce oraz poduszki. Powstały też ośrodki pomocowe dla uchodźców – w Krakowie i Przemyślu. Pomoc rzeczowa została również dostarczona do Miasta Stołecznego Warszawy i Wrocławia.

Działania pomocowe wsparła między innymi grupa krakowskich influencerów zrzeszona pod szyldem EKIPA HOLDING S.A., która skupiła się na akcji "Dom dla Ukrainy". – W tej chwili na portalu zrzutka.pl zebraliśmy około 400 tys. złotych, ale jak wiemy, potrzeby są ogromne. Dlatego starujemy z szeregiem akcji influencerskich, dzięki którym aktywne będziemy pozyskiwać dodatkowe pieniądze na wsparcie najmłodszych obywateli Ukrainy – powiedział Łukasz Wojtyca, jeden z założycieli EKIPY.

Czytaj też:
Pomoc dla Ukrainy. Przedstawiciele polskiego biznesu zebrali ponad dwa miliony złotych
Czytaj też:
Przedsiębiorcy niosą pomoc Ukrainie. Udało się zebrać już ponad 100 mln zł

Źródło: InnerValue
Czytaj także