Informację podało Ministerstwo Infrastruktury. Jednocześnie zaktualizowano listę towarów, których przewóz nie jest objęty zakazem.
"Zakaz międzynarodowego przewozu drogowego towarów przez terytorium Federacji Rosyjskiej obowiązuje przedsiębiorców transportu drogowego z państw członkowskich UE, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Norwegii" – czytamy w komunikacie.
Zakaz dotyczy realizacji przewozów:
• dwustronnych,
• tranzytowych,
• przewozów z lub na terytorium państwa trzeciego.
Od zakazu wprowadzono wyjątki, które dotyczą:
• przewozów pocztowych,
• poczty dyplomatycznej i konsularnej,
• pomocy humanitarnej,
• towarów, wwożonych przez odcinek granicy państwowej Federacji Rosyjskiej z Republiką Białorusi,
• towarów w przyczepach i naczepach, zarejestrowanych w innych państwach, ciągniętych przez pojazdy zarejestrowane w Federacji Rosyjskiej oraz Republice Białorusi.
Tak jak dotychczas, przeładunek towarów z pojazdów należących do przewoźników z państw objętych zakazem na pojazdy przewoźników rosyjskich i białoruskich oraz odwrotnie (z pojazdów przewoźników rosyjskich lub białoruskich na pojazdy przewoźników z państw objętych zakazem), dopuszczony jest w wybranych strefach kontroli celnej znajdujących się na terytorium Federacji Rosyjskiej. Strefy takie mają znajdować się w następujących jednostkach administracyjnych Rosji:
• obwód kaliningradzki (wszystkie jednostki terytorialne),
• obwód leningradzki (rejon miejski wyborgski, rejon miejski kingiszepski),
• obwód murmański (Murmańsk, okręg miejski pieczeński, okręg Kola, okręg kandalagski),
• obwód pskowski (Psków, rejon siebieżski, rejon peczorski, rejon pytałowski),
• Republika Karelii (rejon miasta kostomukski, rejon lachdenpoński, rejon łochski, rejon sortawalski),
• Petersburg.
Na obszarze ww. jednostek administracyjnych możliwa będzie także wymiana przyczep/naczep z pojazdów zagranicznych na pojazdy rosyjskie lub białoruskie i odwrotnie (z pojazdów rosyjskich lub białoruskich na pojazdy zagraniczne z państw objętych postanowieniem rządu Federacji Rosyjskiej).
Ponadto ilość paliwa znajdującego się zbiornikach pojazdów, przewidzianych konstrukcyjnie dla określonego pojazdu, związanego technologicznie i konstrukcyjnie z układem napędowym silnika oraz zainstalowanego przez producenta, przy wyjeździe z terytorium Federacji Rosyjskiej nie powinna przekraczać 200 litrów.
Czytaj też:
Powinniśmy znać skalę wojskowej pomocy dla Ukrainy