Niemiecki rząd chwali CPK. "To ma sens"

Niemiecki rząd chwali CPK. "To ma sens"

Dodano: 
Flaga Niemiec
Flaga Niemiec Źródło: Flickr / Rob NS / Domena Publiczna
Jak rząd Niemiec postrzega rozwój CPK? Okazuje się, że Berlin patrzy na inwestycję przychylnym okiem.

Niedawno niemiecki dziennik "Die Welt" zajął się tematem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jeśli lotnisko powstanie, będzie to złą wiadomością dla niemieckiego przemysłu lotniczego. Autor pochyla się nad kwestiąbudowy Centralnego Portu Komunikacyjnegow kontekście problemów niemieckiej branży lotniczej. W swoim tekście Frtiz stwierdza wprost, że powstanie CPK to "wypowiedzenie wojny niemieckiemu przemysłowi lotniczemu, który już cierpi z powodu wysokich podatków ekologicznych".

"Podczas gdy w Niemczech nie udają się niemal żadne projekty infrastrukturalne, Polska buduje nowe gigantyczne lotnisko. Dla niemieckiej branży lotniczej, która i tak cierpi wskutek wysokich opłat środowiskowych, stanowi to wyzwanie. Konkurencji musi się obawiać szczególnie jeden niemiecki port lotniczy" – czytamy.

Stanowisko Berlina

Co na temat CPK uważa rząd Niemiec? "Stwierdzenia w cytowanym artykule nie zostały wypowiedziane przez rząd federalny. To nie jest nasz punkt widzenia" – mówi portalowi money.pl Florian Druckenthaner, rzecznik Federalnego Ministerstwa Transportu i Cyfryzacji w Niemczech.

Federalne Ministerstwo Transportu i Cyfryzacji wskazuje, że "do tej pory brakowało takiego lotniska dla Europy Wschodniej, przez co wiele lotów długodystansowych musiało odbywać się przez istniejące huby w Europie Zachodniej". "Patrząc z tej perspektywy, taki hub ma nawet sens z punktu widzenia ochrony środowiska i klimatu, ponieważ loty przesiadkowe zmniejszają ruch point-to-point" – dodaje Druckenthaner.

Jednocześnie rząd Niemiec stwierdza, że nie obawia się o to, że CPK zagrozi ich największym lotniskom we Frankfurcie nad Menem i w Monachium. "Znamy jakość i mocne strony naszych niemieckich hubów i z zainteresowaniem czekamy na dodatkową konkurencję w Warszawie" – podkreśla urzędnik niemieckiego resortu transportu i cyfryzacji.

Z kolei Niemieckie Stowarzyszenie Portów Lotniczych (ADV), które zrzesza zarządzających lotniskami w całych Niemczech przekonuje, że "z zadowoleniem przyjmuje rozwój nowego lotniska CPK".

– Globalny ruch lotniczy będzie nadal rósł. Dzięki nowemu lotnisku węzłowemu Polska będzie dobrze przygotowana na przyszły popyt – mówi money.pl Ralph Beisel, dyrektor zarządzający ADV. Jego zdaniem nie będzie istotnego negatywnego wpływu na działające już w Niemczech lotniska. Podkreśla, że najbliższy pod względem odległości CPK port lotniczy Berlin-Brandenburg nie pełni roli hubu, a obsługuje ruch bezpośredni.

– Jeśli chodzi o niemieckie lotniska hubowe FRA i MUC, jesteśmy przekonani, że mają one własną historię wzrostu z lojalnymi liniami lotniczymi i klientami – podkreśla Beisel.

Czytaj też:
Kolejne opóźnienie ws. CPK. Spółka przegapiła kluczowy termin
Czytaj też:
CPK konkurencją dla Berlina. Trzaskowski: Po Okęciu i Modlinie się nie pozbierają

Źródło: money.pl
Czytaj także