Biedronka ukarana przez UOKiK. Klienci otrzymają rekompensaty

Biedronka ukarana przez UOKiK. Klienci otrzymają rekompensaty

Dodano: 
Biedronka, zdjęcie ilustracyjne
Biedronka, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Wikimedia Commons
Po decyzji UOKiK Biedronka przyzna konsumentom rekompensaty o wartości 150 zł za niewykorzystane vouchery. Chodzi o akcję "Magia rabatów".

Jeronimo Martins Polska – właściciel sieci Biedronka – realizując decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przyzna konsumentom w ramach rekompensaty voucher o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher otrzymany w ramach akcji promocyjnej "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.".

"Realizując decyzję prezesa UOKiK z dnia 8.04.2024 r. nr RBG-2/2024 Jeronimo Martins Polska S.A. w ramach rekompensaty przyzna konsumentom, którzy nie zrealizowali voucherów otrzymanych w ramach akcji promocyjnej (...) voucher o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, co stanowi realizację zobowiązania spółki wynikającego z ww. decyzji. Voucher będzie można wykorzystać na wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (ze standardowymi wyłączeniami) w ramach jednorazowych zakupów. Ważność vouchera będzie wynosić rok od dnia jego wydania. Vouchera nie można wymienić na gotówkę" – czytamy w oświadczeniu spółki.

150 zł dla klientów Biedronki

Wcześniej UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska związane z akcją promocyjną "Magia Rabatów". Jedną z nich było wprowadzanie w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych. Informacje pojawiające się na plakatach w sklepach nie informowały o produktach, których nie można było kupić za voucher. Decyzja Urzędu nakłada na Jeronimo Martins Polska obowiązek przyznania klientom, którzy nie wykorzystali vouchera, środków finansowych (150 zł).

UOKiK podkreślił wcześniej, że posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani przez sieć do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/ lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy. W reklamach zamieszczonych w sklepach brakowało jednak dokładnej listy produktów, które można było kupić. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, która miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia.

Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej "Magia rabatów" w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher.

Na koniec 2023 r. sieć Biedronka – należąca do Jeronimo Martins – liczyła 3 569 placówek.

Czytaj też:
"Wojna cenowa" dyskontów zahamowała ceny
Czytaj też:
Biedronka, Lidl, Kaufland. UOKiK zawiadomił prokuraturę ws. cen wódki

Opracował: Dawid Sieńkowski
Źródło: ISBnews.pl
Czytaj także