Gigant samochodowy upada. Niepewny los zakładu w Polsce

Gigant samochodowy upada. Niepewny los zakładu w Polsce

Dodano: 
Fabryka samochodów (zdjęcie archiwalne)
Fabryka samochodów (zdjęcie archiwalne) Źródło: PAP / Andrzej Grygiel
Firma Voit Automotive, produkująca dla światowych marek samochodowych, ogłosiła upadłość. Przedsiębiorstwo od pewnego czasu borykało się z problemami finansowymi.

Sąd w Saarbrücken zatwierdził wniosek o wszczęcie procedury upadłościowej. Teraz przedsiębiorstwo czeka restrukturyzacja, nad którą zarząd przejmie specjalnie wyznaczony do tego zespół.

Chińczycy wycofali się z zakupu

Ratunkiem dla niemieckich zakładów, które wykonują zlecenia dla największych motoryzacyjnych firm, miała być fuzja z chińską grupą Chongqing Millison Technologies. Voit Automotive poinformował o rozpoczęciu rozmów wiosną ubiegłego roku. Chińczycy mieli przejąć niemieckie przedsiębiorstwo.

Połączenie z tak dużą firmą wydostałoby producenta z poważnych tarapatów finansowych. Tak się jednak nie stanie, ponieważ fuzja nie doszła do skutku. Oferent ostatecznie wycofał się z zakupu. O skali transakcji najlepiej świadczy jej wartość pieniężna, którą oszacowano na kilkadziesiąt milionów euro.

O sprawie dowiedziało się prawie 1000 pracowników zatrudnionych w zakładzie w St.Ingbert. Wiadomość została im przekazana 22 stycznia br. Oznacza to de facto zakończenie działalności przez przedsiębiorstwa, a dla zatrudnionych w nim osób – utratę pracy.

Koniec wieloletniej historii. Co z zakładem w Polsce?

Firma Voit Automotive została założona 20 grudnia 1947 roku przez Willy'ego Voita. Początkowo była warsztatem tłoczenia i wytłaczania, zajmującym się produkcją drobnych części, takich jak żelazka do butów, korki wlewu paliwa, akcesoria do teczek na dokumenty oraz skarbonek.

Przełomem był 1959 rok, kiedy firma stała się dostawcą części samochodowych. Pierwszym wytworzonym przez nią produktem było wspólne mocowanie do systemów wycieraczek firmy Bosch. Od tego momentu oferta przedsiębiorstwa była stale poszerzana, a Voit stał się czołowym dostawcą komponentów z aluminium dla gigantów branży samochodowej, takich jak BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen, Jaguar Land Rover czy Porsche.

Radio Zet przypomina, że od 2008 roku w Polsce działa jeden z zakładów niemieckiej grupy. Jest zlokalizowany w Nowej Soli. Łącznie w całym niemieckim przedsiębiorstwie, do którego należą także zakłady we Francji, zatrudnionych jest około 1600 osób.

Firma przekazała, że działalność ma być kontynuowana w pełnym zakresie, a wynagrodzenia 940 pracowników z St. Ingbert zostały zabezpieczone do końca marca. Nie wiadomo jednak, co przyniesie restrukturyzacja przedsiębiorstwa.

Czytaj też:
Upadła znana polska firma. Pracę straci prawie 700 osób
Czytaj też:
Koniec znanej polskiej firmy odzieżowej. Upadłość po prawie 30 latach

Źródło: Radio Zet
Czytaj także