Koniec kultowej musztardy. Niemcy zamykają fabrykę

Koniec kultowej musztardy. Niemcy zamykają fabrykę

Dodano: 
Koniec kultowej musztardy
Koniec kultowej musztardy Źródło: Wikimedia Commons / AlMare/CC
Fabryka musztardy Löwensenf w niemieckim Düsseldorfie kończy swoją działalność po 100 latach istnienia. Wszyscy pracownicy stracą pracę.

O losie znanej marki, która na przestrzeni dziesięciu dekad produkowała 6000 ton musztardy rocznie, przesądził koncern Develey Senf & Feinkost GmbH, obecny właściciel marki Löwensenf.

Dlaczego znana fabryka zostanie zamknięta?

Spółka, która przejęła brend w 2001 roku, ogłosiła, że produkcja zostanie przeniesiona do innych lokalizacji w Niemczech. Jej władze zapewniły, że receptura i jakość musztardy sygnowanej logo Löwensenf pozostaną niezmienione.

Spółka twierdzi, że decyzja o zamknięciu fabryki w Düsseldorfie wynika z ograniczeń związanych z lokalizacją w Nadrenii Północnej-Westfalii. Jako główną przyczynę wskazano brak możliwości rozwoju, ograniczoną przestrzeń i brak możliwości rozbudowy zakładu, a także rosnące wymagania związane z „nowoczesną i zrównoważoną produkcją żywności”.

Szef Develey Stefan Durach przyznał, że to właśnie te czynnik przesądziły o zamknięciu znanej fabryki.

Pracownicy fabryki na bezrobociu

Decyzja oznacza utratę pracy dla około 50 pracowników produkcji i administracji. Firma zaoferowała im jednak odprawy sięgające do 190 000 euro. Największe odszkodowania otrzyma jednak stosunkowo niewielka grupa najbardziej zaawansowanych wiekowo pracowników.

Marka Löwensenf nie zniknie jednak całkowicie. Sklep z produktem na Starym Mieście w Düsseldorf dalej ma oferować kultowy produkt, nawiązując tym samym do 100-letniej działalności fabryki.

Kolejne fabryki w Niemczech kończą działalność

Zamykanie fabryk w Niemczech nie dotyczy tylko branży spożywczej. Podobnie stało się w przypadku motoryzacji.

Volkswagen planuje zamknąć co najmniej trzy fabryki na terenie Niemiec, zwolnić dziesiątki tysięcy pracowników i zmniejszyć liczbę pozostałych zakładów, planując głębszą niż oczekiwano przebudowę – poinformował pod koniec października 2024 roku szef rady zakładowej tego producenta samochodów.

Pomysł zamknięcia zakładów na rodzimym terytorium jest ciosem dla niemieckiej potęgi przemysłowej. Przedstawiciele Volkswagena jasno zadeklarowali, że restrukturyzacja jest konieczna.

Czytaj też:
Niemiecka spółka Boryszewa złożyła wniosek o upadłość
Czytaj też:
Kolejna firma przenosi się z Niemiec do Polski. Pracę straci kilkadziesiąt osób


Zostań współwłaścicielem Do Rzeczy S.A.
Kup akcje już dziś – roczna subskrypcja gratis.
Szczegóły: platforma.dminc.pl


Opracował: Aleksander Majewski
Źródło: RMF 24 / Reuters, DoRzeczy.pl
Czytaj także