Sytuacja epidemiczna w szkołach i przedszkolach. Minister prezentuje dane

Sytuacja epidemiczna w szkołach i przedszkolach. Minister prezentuje dane

Dodano: 4
szkoła, zdj. ilustr.
szkoła, zdj. ilustr. / Źródło: PAP
Sytuacja epidemiczna w szkołach i przedszkolach jest monitorowana, jest niezmienna, około 99 proc. szkół pracuje stacjonarnie – powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Wskazał, że nie ma planów systemowego przejścia na naukę zdalną bądź hybrydową.

Szef MEiN we wtorek na konferencji prasowej odniósł się do aktualnej sytuacji epidemicznej w przedszkolach i szkołach, związanej z pandemią COVID-19.

Minister zapewnił, że sytuacja jest na bieżąco monitorowana. – Sytuacja jest w zasadzie niezmienna: około 99 proc. szkół podstawowych i ponadpodstawowych pracuje normalnie, w trybie stacjonarnym, tylko po kilka szkół podstawowych i ponadpodstawowych pracuje w nauce zdalnej, tzn. ogniska zakaźne spowodowały, że dzieci udały się na kwarantannę 10-dniową. W pozostałym zakresie mamy naukę hybrydową. Dotyczy to bardzo niewielkiej liczby przedszkoli i około jednego procenta szkół podstawowych i ponadpodstawowych – powiedział Czarnek.

Wyjaśnił, że nauka hybrydowa polega na tym, że pojedyncze klasy z uwagi na zakażenie ucznia lub nauczyciela przechodzą na kwarantannę i nauczanie zdalne, a pozostałe klasy uczą się stacjonarnie.

– Zatem ten system, który polega na przekazaniu kompetencji dyrektorowi szkoły i służbom sanitarnym, kompetencji odsyłania dzieci na kwarantannę 10-dniową i w związku z tym zarządzanie nauki zdalnej dla klasy bądź całej szkoły działa bardzo dobrze i przy nim pozostajemy. Nie mamy żadnych planów wprowadzania systemowego przechodzenia na naukę hybrydową bądź zdalną – poinformował minister edukacji i nauki.

Statystyki MEiN

W poniedziałek MEiN podało, że 99,8 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 98,7 proc. szkół podstawowych i 98,5 proc. ponadpodstawowych pracowało w trybie stacjonarnym.

Stacjonarnie pracowało w poniedziałek 15 405 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne). Cztery przedszkola pracowały zdalnie, 26 pracowało w trybie mieszanym. Stacjonarnie pracowało też 14 198 szkół podstawowych i 7 698 ponadpodstawowych. Zdalnie pracowało pięć szkół podstawowych i trzy ponadpodstawowe. W trybie mieszanym pracowało 185 szkół podstawowych i 111 ponadpodstawowych.

W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne, którego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa.

Dyrektor szkoły lub przedszkola, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.

Czytaj też:
"Porażek nie widzę żadnych". Czarnek podsumował swoją pracę
Czytaj też:
J&J złożył wniosek o zgodę na dodatkową dawkę jednodawkowej szczepionki przeciw COVID-19
Czytaj też:
Koronawirus w Polsce. Wzrost zakażeń, ponad 40 zgonów







Źródło: PAP
 4
Czytaj także