Zaskakujący wywiad szefa Ryanaira. "Rozmawiałem z rządem. Nie ma wizji tworzenia CPK"

Zaskakujący wywiad szefa Ryanaira. "Rozmawiałem z rządem. Nie ma wizji tworzenia CPK"

Dodano: 
Michael O'Leary, prezes linii lotniczych Ryanair
Michael O'Leary, prezes linii lotniczych Ryanair Źródło:Flickr / World Travel & Tourism Council / CC BY 2.0
Szef tanich linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary powiedział, że rozmawiał z przedstawicielem rządu. Twierdzi, że nie ma planów rozwijania CPK.

Prezes Ryanaira w rozmowie z serwisem wnp.pl przyznał, że rozmawiał z wiceministrem infrastruktury i poruszył kwestię CPK. Nie ukrywa, że nie jest zwolennikiem rozwoju portu i cieszy się, że rząd Donalda Tuska ma podobne podejście.

– Wydaje mi się, że nowy rząd ma lepsze i bardziej przyszłościowe podejście w sprawie Modlina. Nie ma też wizji tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spotkaliśmy się już z wiceministrem infrastruktury i jesteśmy zdania, że zależy mu na rozwoju wszystkich lotnisk w Polsce – stwierdził Michael O'Leary.

Szef irlandzkiego Ryanaira forsuje ideę rozwoju lotniska w Modlinie. – Wydaje mi się, że nowy zarząd PPL, jak tylko zakończą się wybory samorządowe, a marszałek województwa mazowieckiego zostanie wybrany na kolejną kadencję, wdroży nowy plan rozwoju dla Modlina i mam nadzieję, że część tego planu zostanie zrealizowana w ciągu najbliższego roku lub dwóch lat – wskazał.

Co dalej z CPK?

13 lutego podczas posiedzenia Rady Gabinetowej premier Donald Tusk zadeklarował, że jego gabinet chce "rozwoju infrastruktury komunikacyjnej, lotniczej i kolejowej". Szef rządu przekazał, że na CPK wydano do tej pory 2,7 mld zł i nie złożył jednoznacznej deklaracji ws. inwestycji.

Prezydent Andrzej Duda stwierdził z kolei, że dla niego "sprawą najważniejszą" jest, by takie projekty jak CPK były realizowane.

Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowane nowe lotnisko, które w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.

Czytaj też:
Wszystkie audyty dot. CPK unieważnione. Posłowie pytają minister
Czytaj też:
Co dalej z CPK? Kolejne niepokojące doniesienia

Źródło: wnp.pl
Czytaj także