Wszystkie audyty dot. CPK unieważnione. Posłowie pytają minister

Wszystkie audyty dot. CPK unieważnione. Posłowie pytają minister

Dodano: 
Centralny Port Komunikacyjny
Centralny Port Komunikacyjny Źródło: PAP / Andrzej Jackowski
Posłowie PiS, Lewicy oraz Konfederacji pytają minister funduszy o to, co dzieje się z CPK. Okazuje się, że wszystkie postępowania dot. audytu unieważniono.

"Istotna sprawa. WSZYSTKIE postępowania na audyt CPK zostały unieważnione, a wkrótce mamy mieć pierwsze wyniki i 'decyzje kierunkowe' na podstawie działań audytowych spółki i pełnomocnika, wspieranych przez zewnętrznych 'ekspertów' i konsultantów'" – wskazuje na portalu X poseł PiS Marcin Horała, były pełnomocnik rządu ds. CPK.

Paulina Matysiak z Lewicy poinformowała z kolei, że prezydium Zespołu "Tak dla rozwoju. CPK – Atom – Porty", czyli Marcin Horała, Michał Wawer i ona, złożyło interpelację do minister funduszy Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz.

Matysiak wskazuje, że sprawa dotyczy niedawnej wypowiedzi Macieja Laska dla PAP: "Jesteśmy na finiszu audytów wewnętrznych z zakresu HR, harmonogramu, programu społeczno-gospodarczego. Robimy to w dużej mierze siłami własnymi spółki, ale również korzystamy z zewnętrznych ekspertów". Na stronie spółki CPK można zaś było przeczytać "audyt będzie kontynuowany siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych konsultantów".

"Zapytaliśmy: Kto wchodzi w skład wewnętrznego grona ekspertów? W jaki sposób zostali wyłonieni zewnętrzni eksperci? Proszę o przedstawienie trybu ich wyboru i przedstawienie warunków zatrudnienia. W jaki sposób zostali wyłonieni zewnętrzni konsultanci? Proszę o przedstawienie trybu ich wyboru i przedstawienie warunków zatrudnienia. Teraz zostaje już czekać na odpowiedź z ministerstwa" – przekazała parlamentarzystka.

Co dalej z CPK?

13 lutego podczas posiedzenia Rady Gabinetowej premier Donald Tusk zadeklarował, że jego gabinet chce "rozwoju infrastruktury komunikacyjnej, lotniczej i kolejowej". Szef rządu przekazał, że na CPK wydano do tej pory 2,7 mld zł.

Prezydent Andrzej Duda stwierdził z kolei, że dla niego "sprawą najważniejszą" jest, by takie projekty jak CPK były realizowane.

Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowane nowe lotnisko, które w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.

Czytaj też:
Co dalej z CPK? Kolejne niepokojące doniesienia
Czytaj też:
Szczerba zarzuca Razem "brak lojalności". "Niech wspierają CPK i Horałę"

Źródło: X
Czytaj także